مهر نوشت: مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۵۰ ایرلاین در این فرودگاه نشست و برخاست دارند، گفت: ساخت ترمینال «سلام» در صورت تأمین مالی اوایل سال آینده تمام می‌شود.

کوروش فتاحی در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی نخستین پرواز ایرلاین قزاقستانی به ایران، گفت: افتتاح پروازهای این ایرلاین اتفاق خوبی است که موجب افزایش ارتباط دو کشور شده و فرودگاه امام هم تمام پشتیبانی‌های لازم را از این ایرلاین انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما افزایش تعداد مقاصد پروازی است، افزود: دیدگاه ما این است که امکانات بیشتر را برای تحقق مسیرهای پروازی در نظر بگیریم؛ بنابراین از هر ایرلاین جدیدی که قصد پرواز به فرودگاه امام را داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۰ ایرلاین در فرودگاه امام نشست و برخاست دارند، گفت: از این تعداد ۹ ایرلاین داخلی بوده و بقیه پروازهای خارجی هستند.

وی‌ در خصوص ساخت ترمینال «سلام» گفت: ساخت این ترمینال در دستور کار ما قرار دارد و متوقف هم نشده است اما نیاز به تأمین مالی مجدد دارد و در صورت تأمین منابع مالی در فروردین و اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام با اشاره به اینکه این ترمینال نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، اظهار داشت: ترمینال ایرانشهر هم توسط یک شرکت هلندی طراحی می‌شود که فعلاً از فاز مطالعاتی خارج شده و در مراحل بعدی است و یک ترمینال کاملاً بین‌المللی و حرفه‌ای خواهد بود.

فتاحی با اشاره به اینکه قصد داریم تا با ساخت ترمینال ایرانشهر، ظرفیت پذیرش مسافر از ۱۸ میلیون نفر به ۹۰ میلیون مسافر برسد، گفت: همچنین از برنامه‌های ما توسعه شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) است که این شهر شامل منطقه هوایی، منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ بیش از هفت میلیون مسافر در این فرودگاه جابجا شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که این رقم به هشت میلیون می‌رسد که دو برابر ظرفیت واقعی فرودگاه است. البته رسالت فرودگاه امام یک رسالت جهانی است و بنا داریم که در توسعه روابط حمل و نقل نقش بسزایی را برای این فرودگاه ترسیم کنیم.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =