انتخاب نوشت: ولادیمیر پوتین اعلام کرد که دستور خواهد داد که تحریم‌های کشاورزی و گردشگری علیه ترکیه لغو شوند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان در نشست مقام‌های دولتی که از طریق تلویزیون پخش می‌شد، اعلام کرد که دستور خواهد داد که تحریم‌های کشاورزی و گردشگری علیه ترکیه لغو شوند.

 هم‌چنین منابع کاخ کرملین گفتند که پوتین در گفت‌وگو با اردوغان حمله انتحاری به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک استانبول را محکوم کرده و کشته‌شدن ده‌ها نفر در این حادثه را به مردم و رئیس جمهور ترکیه تسلیت گفته است. در این حمله ۴۱ نفر کشته و ۲۳۹ نفر زخمی شده‌اند.

علاوه بر تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه، وزیر امور خارجه ترکیه در اجلاس سازمان همکاری‌ اقتصادی دریای سیاه شرکت خواهد کرد. این اجلاس روز جمعه اول ژوئیه در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود. روسیه اعلام کرده که از مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه برای شرکت در این اجلاس دعوت کرده ‌است.

کشورهای آذربایجان، ارمنستان، اوکراین، بلغارستان، ترکیه، روسیه، رومانی، گرجستان و مولداوی، اعضای "سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه" هستند. هدف این سازمان، توسعه همکاری‌های اقتصادی و تامین ثبات و صلح در حوزه دریای سیاه است.

دو روز پیش و درست در روزی که خبر دریافت نامه "عذرخواهی" اردوغان از پوتین منتشر شد، نخست‌وزیران ترکیه و اسرائیل پایان مناقشه شش ساله میان خود را اعلام کردند. طبق توافق دو طرف، سفرای دو کشور به آنکارا و تل‌آویو باز می‌گردند و تمرین‌های مشترک نظامی، روابط بازرگانی و گردشگری و اجرای پروژه‌های مشترک انرژی و دفاعی میان دو کشور از سر گرفته می‌شود

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =