رییس جمهور:دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای در امتداد موفقیت‌های ملت بود

ریییس جمهور تاکید کرد که رهبری امام راحل و ایستادگی ملت آنچنان سریع ، جامع و پرجاذبه بود که موجب غافلگیری قدرت های جهانی در برابر یک قدرت نوظهور و بزرگ دینی و پیروزی مردم شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه سه شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تحلیل شرایط و روند پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) رهبری انقلاب را با توکل به خداوند و اتکای به اعتمادعمیق مردم برعهده داشت و با بصیرت و شناخت کم نظیر از شرایط کشور و جهان؛ بیش از همه به پیروزی انقلاب اسلامی اطمینان داشت.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، پشت کردن ارتش به رژیم طاغوت را ناشی از جاذبه رهبری امام، مردمی بودن جنبش و یکپارچگی اجتماعی دانست و گفت: امروز هم ایمان و وحدت همراه با رهبری خردمند و دوراندیشی ملت، ما را دربرابر توطئه‌ها پیروز می‌کند.

روحانی پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای، احقاق حقوق ملی، لغو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و رفع تحریم‌های ظالمانه را در امتدادایستادگی و موفقیت‌های ملت ایران ارزیابی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره با تحکیم وحدت ملی و هدایت‌های موثر و هوشمندانه در تحقق این دستاورد‌ها نقش آفرین اصلی بودند.

رییس جمهور همچنین ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور یکپارچه و پرشور در راهپیمایی٢٢ بهمن، ابراز امیدواری کرد انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز با حضور حداکثری و آگاهانه مردم، برگ افتخار دیگری برای نظام جمهوری اسلامی بیافرینند.

در ادامه این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد شورای اجتماعی کشور در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور تشکیل گردد.

همچنین در این جلسه شورا که به ریاست روحانی تشکیل شد، پس از قرائت گزارش وزارت کشور، اولویت‌های سیاست‌های شورای اجتماعی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت تصمیم گیری و عملیاتی کردن برنامه‌های کشور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید شد.

دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی، نیروی انتظامی، وزارت کشور و شهرداری‌ها نیز در این چارچوب موظف می‌شوند ضمن تقسیم کار در شورای اجتماعی و با درنظر گرفتن بودجه‌های قابل توجه تخصیص یافته از سوی دولت یازدهم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گزارش‌های لازم را خدمت مردم عزیز و رهبر معظم انقلاب تقدیم نمایند.

رییس جمهور نیز در این جلسه بر تشکیل سریع‌تر شورای اجتماعی کشور تاکید کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =