تسنیم نوشت: منوچهر محمدی از شورای عالی سینما استعفا داد. او می‌گوید: فکر می‌کنم که شورایی که نقشی در چیزی ندارد و حتی طرف مشورت هم قرار نمی گیرد و فقط زینت‌المجالس است، بودن و ادامه‌اش به صلاح نیست.

منوچهر محمدی، تهیه‌کننده پرسابقه سینمای ایران، استعفای رسمی خود از شورای عالی سینما را اعلام کرد.

محمدی که امسال با فیلم «امکان مینا» در جشنواره حاضر است دلیل این استعفا را به این شرح بیان کرد: واقعیت این است که در پایان این دو سال و اندی که از عمر دولت می‌گذرد دیگر برای ما مشخص و قطعی شده است که فرهنگ اساسا اولویت اصلی این دولت نیست و این را در همه برنامه ها و جزئیات می شود دید.هیچ برنامه مشخص و روشنی در این حوزه وجود ندارد. فقط یک جور روزمرگی است که همه در حال طی کردن آن هستیم تا ببینیم که هر بار چه می‌شود.

تهیه‌کننده پرسابقه و معتبر سینمای ایران افزود: نمونه شاخصی که خودم از نزدیک در جریانش بودم، ماجرای شورای عالی سینماست.علی رغم میل باطنی و اصرار زیاد خودم مبنی بر اینکه در این شورا نباشم، دوستان اصرار کردند و پذیرفتم. این شورا بر حسب وظایفش باید سینمای ایران را رصد کند ، به بحث و گفتگو بگذارد. برنامه‌ها و سیاست‌های سینمایی را مورد مداقه قرار دهد و کارشناسی کند؛ اما خیلی جالب است که در طول دو سال گذشته تنها دو جلسه تشریفاتی داشته است .

محمدی در ادامه گفتگو استعفای رسمی خود از شورای عالی سینما را اعلام کرد و اصلی ترین دلیل آن را بی‌فایده‌گی ادامه این مسیر عنوان کرد و گفت: فکر می کنم شورایی که نقشی در هیچ چیز ندارد و حتی طرف مشورت هم قرار نمی گیرد و فقط زینت المجالس است بودن و ادامه ش به صلاح نیست.البته خیلی هم خوشحالم که این صحبت را در شرایطی می‌کنم که نامزدهای جشنواره فیلم فجر اعلام شده و فیلم امسال من «امکان مینا» رکوردار نامزدها شده و دیگر احتمال سهم خواهی هم وجود ندارد. البته شاید هم لازم باشد که در روز اعلام جوایز از خیلی از همکارانم در «امکان مینا»عذرخواهی کنم، اما این مسیر را انتخاب کرده‌ام و از دیروز مجبور شده ام که پاره ای از آسیب های جدی در سینما و فرهنگ و جشنواره را به زبان بیاورم. چون واقعا فکر می‌کنم که برخی از حق و باطل ها در این مجموعه دارد جابه جا می شود و دیگر سکوت جایز نیست.

برگزاری جشنواره فیلم فجر با مشخصات خاص و بعضا غیرقابل‌درک امسال، انتقادات به مجموعه عملکرد مدیریتی سینمای ایران را افزایش داده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    39 22
    فیلم به درد نخور این آقا تو همه ی رشته ها الکی کاندید شده تازه طلبکارم هست....
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    5 1
    حق با شماست فرهنگ دغدغه دولت قبلی دوستان شما بود .
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    1 0
    منوچهر محمدی از طرفداران دولت قبل نیست. باید بپذیریم دولت در حوزه فرهنگ کم کاری کرده و دلیل آن نه رئیس جمهور که متولیان فرهنگ ازجمله رئیس سازمان سینمایی است که از دوستان آقای حداد عادل است.