روحانی: دروغ است که نیلی مطلوب واقعی رئیس جمهور برای آموزش عالی نیست

رئیس جمهور گفت:در برخی رسانه‌ها آمد که دکتر نیلی مطلوب واقعی رئیس جمهور برای آموزش عالی نیست. ایشان را برای دستگرمی به مجلس می فرستد و بعد فرد دیگری را می‌خواهد معرفی کند؛ این دروغ است.

به گزارش خبرآنلاین, حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود در مجلس با بیان اینکه نیلی احمدآبادی فردی اخلاقی و معتدل است، گفت: خیلی مهم است، مسئول امروز بتواند اخلاق حسنه اسلامی را داشته باشد، آرام باشد و معتدل و بتواند با اعتدال بار مسئولیت را به مقصد برساند. اینجا نکته‌ای می‌خواهم عرض کنم که مخاطب من نه نمایندگان محترم ملت هستند و نه ملت بزرگ ایران. مخاطب من برخی رسانه‌هایی هستند که گاهی نکات اخلاقی را مدنظر قرار نمی‌دهند. بسیار مهم است که ما امروز اصل صداقت و راستگویی را در همه جا مدنظر قرار دهیم.

روحانی افزود: از آقای دکتر نیلی مهمتر و از وزارت علوم مهمتر و از دولت و نظام مهمتر، اخلاق است، اخلاق هم در رأسش راستگویی و امانتداری است؛ فرمود لاتنظروا الی طول الرکوع الرجل و سجوده، ولکن انظرو الی صدق الحدیث و اداء الامانت، بعضی عادت کردند به نماز و سجده و رکوع طولانی، راستگویی و امانتداری دو اصل مهم برای قضاوت افراد است. نسبت به افراد، نسبت به فردی چه موافقیم و چه مخالفیم، آنچه راست و درست است بگوییم.

رئیس جمهور افزود: در برخی رسانه‌ها آمد که دکتر نیلی مطلوب واقعی رئیس جمهور برای آموزش عالی نیست. ایشان را برای دستگرمی به مجلس می فرستد و بعد فرد دیگری را می‌خواهد معرفی کند؛ این دروغ است. صدق الحدیث و اداءالامانت؛ منتخب من ایشان است و از وی دعوت و با او صحبت کردم.

 روحانی با بیان اینکه دولت ما هم امروز دولت فراجناحی است و از هر دو جناح در دولت حضور دارند خاطر نشان کرد: اما به حمدالله معتدلین هر دو جناح هستند. همان طور که دولت فراجناحی است، امروز خواهش من از شما رای فراجناحی ملی است، تا هر چه زودتر دانشگاه‌های ما بتواند بر مبنای مسیر استوار و پایدار و بلندمدت برنامه‌ریزی لازم در دانشگاه‌های ما انجام گیرد. همه شما می‌دانید چه مقدار برای ما دانشگاه و آموزش عالی و برای پیشرفت و توسعه کشورمان اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه آقای نیلی جزو دانشمندان کم ادعا با آنهمه مقالات علمی است و 80 مقاله آی اس آی، 90 مقاله علمی و آنهمه پژوهش که زیر نظر او انجام گرفته است، اظهار داشت: خوشحالم که نیلی احمدآبادی شخصیتی است که دانشگاه را با صنعت در کنار هم مدیریت کرده است. به گزارش تسنیم، روحانی گفت: آنجا که دانشگاه و صنعت باید دست به دست هم دهند، در بخشی از کار مدیریت این هماهنگی و اتصال را بر دوش داشته است.

رئیس جمهور ادامه داد: نیلی احمدآبادی پژوهش‌های بسیار تاثیرگذاری را برعهده داشته و در دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه شیراز، شریف، دانشگاه ژاپن درس خوانده و در مراکز علمی توانسته استعداد درخشان خود را به نمایش بگذارد.

روحانی اضافه کرد: نیلی احمدآبادی مدیریت را از رده‌های پایین شروع کرده تا بالا، ولی مراحل را طی کرده و خوشبختانه فردی انقلابی و حاضر در صحنه دفاع مقدس بوده است. برای ما بسیار مهم است، کسانی امروز بار مسئولیت را بر دوش بگیرند که هم انقلاب را باور داشته باشند و هم پایبند به اصول نظام باشند و هم ولایی باشند و ولایی بیندیشند و هم آماده فداکاری برای ملت باشند.

17/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    افکار عمومی من هستم و دوستام همه عاسق نیلی هستیم پس بقیه باید افکار خودشان را با عموم که خودمان هستیم وفق دهند لجبازی نمی کنیم این دفعه توفیقی را معرفی می کنیم
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    85 6
    اینهارو آقای روحانی برای اهالی مجلس می گه؟ مگه گوش می دن. بازم همون کاری رو می کنن که از اول می خواستن بکنن.
  • ايراني A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    48 18
    خيلي عجيب نيست كه برخی اساتيد در بخش فتنه تشريف دارند. حتما همه اين اساتيد و بيشتر مردم در اشتباهند و يك تعداد دلواپس و نو رسيده كه در اين چند سال به طبقات بالا رسيده اند درست مي گويند.
  • امیر تبریز اوغلیپ IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    7 89
    اصرار بر فتنه گری دانشگاه
  • محمدی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    22 4
    فرجی دانا علمی بود، متدین بود، نجیب بود، اصلا سیاسی نبود به هر ساز مجلس عمل کرد نتیجه چه شد؟ انحصارگرایی چه معنایی دارد؟
  • عباس IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    21 4
    روحانی باز هم متشکریمدرس آزادگی را از حرو عاشورا باید گرفت و عمل کرد.خدا رو شکر این همه الگو داریم باز اندر خم یک کوچه ایم.مردم هنوز هم با دولت هستند مجلس بدان وآگاه باش