سلطانی فر: ایران ارزان ترین مقصد گردشگری

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد 14 پله ای ایران در صنعت گردشگری خبرداد و گفت: براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ایران در نرخ و قیمت گردشگری نیز رتبه نخست جهان را از نظر ارزان بودن سفر برای گردشگر خارجی به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،مسعود سلطانی فر در همایش تجلیل از سرمایه گذاران با همت صنعت گردشگری اظهار کرد: مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی وضعیت گردشگری در 140 کشور را در سال 2013 منتشر کرده است که رتبه ایران از نظر درآمد در میان کشورهای مختلف بین 50 تا 55 بوده است.

وی گفت: براساس این گزارش ایران از نظر شاخص­ های رقابت پذیری سفر بنا بر محاسبات مجمع جهانی اقتصاد رتبه 96 تا 98 را کسب کرده که به نسبت سال 2012 حدود 14 پله رشد داشته است.

سلطانی فر همچنین گفت: در این گزارش، ایران در نرخ و قیمت گردشگری رتبه نخست جهان را از نظر ارزان بودن سفر برای گردشگر خارجی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: صنعت گردشگری ایران با مشکلات جدی مواجه است و رفع این مشکلات نیازمند حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

رییس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به بودجه اندک این سازمان در بخش عمرانی و زیرساختی اضافه کرد: سال گذشته از محل ورودی حدود 4 و نیم میلیون گردشگر، 5 و نیم تا 6 میلیارد دلار وارد اقتصاد کشور شده است.

وی همچنین گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری در دنیا به شدت رونق گرفته است و باید دولت و مجلس همت کنند و به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    23 1
    بله البته واسه خارجی ها که درآمد دلاری دارند ولی خود ایرانی ها تا شهر بغلیشون هم نیمتونن برن
  • ع.ک RS ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    10 0
    همچین هم ارزون نیست، تایلند، کامبوج، هند، کوبا... برای سفر کردن ارزونتر هستند.
  • بـــــــ ـی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    14 1
    این بی ارزش بودن پولمون و نشون میده جای افتخار نداره البته ارزان و بی کیفیت
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    11 2
    ایران گرانترین مقصد گردشگری می باشد برای همین مردم خارج رفتن را به شهرهای دیگر خودمان ترجیح میدهند. هتل گران ،غذای گران ،یعنی همچی تمامه