زیر پوسته پلوتو اقیانوسی مایع وجود دارد؟/تحقیقات جدید دانشمندان برای نشانه‌های حیات

پلوتو همیشه برای دانشمندان موضوعی جذاب برای تحقیقات بوده است. حالا اما بررسی تصاویر به آمده از این سیاره کوتوله محققان را به این نتیجه رسانده که شاید در زیر پوسته یخی این سیاره اقیانوس در جریان باشد.

محققان با بررسی تصاویر جدید و کیفیت بالای این سیاره اعلام کرده‌اند که شاید در زیر پوسته این سیاره اقیانوسی نیمه یخ‌زده یا شاید به صورت مایع وجود داشته باشد. دانشمندان دانشگاه براون می‌گویند هر چند همیشه پلوتو به عنوان سیاره کوتوله کمربند کوپیر با ساختاری از سنگ و یخ شناخته شده اما در زیر این پوسته با کشف دره‌های عمیق کشف شده از آن امکان وجود اقیانوسی وجود دارد. بر اساس این تحقیق پلوتو می تواند دارای اقیانوس هایی باشد که برخلاف زمین، در زیر پوسته این سیاره در عمق حداقل ۲۶۰ کیلومتری این سیاره ی کوتوله در جریان هستند. اثبات این تئوری به زمان نیاز خواهد است، ولی این تحقیق اشاره کرده است که احتمال وجود این اقیانوس های مخفی در پلوتو و قمر آن یعنی شارون، بسیار بالا است. چون حرارت داخلی پلوتو به اندازه ی کافی برای نگه داشتن آب در حالت مایع، وجود دارد. این امر از آن جهت بسیار مهم به نظر می رسد که وجود آب بر روی یک سیاره را می توان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی برای شکل گیری حیات در یک سیاره دانست.

م

یافته‌های این بررسی که در مجله Geophysical Research Letters منتشر شده است، نشان می‌دهد، اقیانوس زیرسطحی پلوتو ممکن است تا به امروز وجود داشته است و ما از آن بی‌اطلاع بوده‌ایم.  نواه هاموند از دانشمندان نویسنده این تحقیق می‌گوید: ما با شبیه سازی های کامپیوتری  به این نتیجه رسیدیم که اقیانوس زیر پوسته پلوتو به صورت کامل یخ نزده و بصورت مایع در عمق ۲۶۰ کیلومتری پلوتو قرار دارد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    انجا هم تبدیل میشود شبیه کره زمین یکعده میخواهند زور بگویند گروه دیگر باید اطاعت کنند.