ایسنا نوشت: در پی بروز اختلافات در حزب گارگر انگلیس پس از رای مرم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، رهبر این حزب یکی از اعضای کلیدی آن را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس پیش از رفراندوم اخیر، برای حمایت از ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا به دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور پیوسته بود. اما خود کامرون اولین قربانی شکست کمپین "ابقا" بود که روز جمعه پس از رای 52 درصدی مردم کشورش برای خروج از اتحادیه اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در همین حال در ساعات اولیه امروز (یکشنبه) کوربین، هیلاری بن، وزیر خارجه دولت سایه یا در حقیقت وزیرخارجه حزب اپوزیسیون را از این حزب اخراج کرد. بن و دو تن دیگر از نمایندگان پارلمان انگلیس پیش از این در روز شنبه خواهان کناره‌گیری کوربین شده بودند؛ درخواستی که بیانگر خشم نماینده‌های این مجلس از نتیجه رفراندوم روز پنجشنبه است.

سخنگوی حزب کارگر انگلیس درباره برکناری بن گفته که کوربین اعتمادش را به وی از دست داده است.

این در حالی است که رهبر این حزب از سوی اعضای آن به کم کاری در کمپین ابقا و جذب حامیان حزب کارگر به این کمپین متهم می‌شود؛ حامیانی که بر اساس آمار حدود 37 درصد آن‌ها از بریگزیت حمایت کرده‌اند.

در حالی که کوربین احتمال رای عدم اعتماد به خود را از سوی اعضای حزبش رد می‌کند اما به نظر می‌رسد که این مسئله موضوع اصلی نشست پارلمانی فردای حزب کارگر باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =