آیت الله جنتی:تحریم ها برنداشته نخواهد شد؛ باید باحداقل ها بسازیم/عده ای می خواهند مجلس را قبضه کنند

انتخاب نوشت:

آیت الله جنتی گفت: عده ای می خواهند قدرت مجلس را قبضه کنند تا قدرت نظام را در دست گرفته و هر دولتی که می خواهند را روی کار بیاروند اما شورای نگهبان افرادی که صلاحیت ندارند را اجازه ورود به نمی دهد. آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان عصر دیروز در گردهمایی سه هزار نفری ناظران شورای نگهبان استان مازنداران در حسینیه عاشقان کربلا مرکز استان گفت: انقلاب اسلامی حرکتی بی همانند در تاریخ دنیا است که توانست قدرت شیطانی را شکست دهد و در برابر دنیای استکبار قیام کرد و شبیه به قیام پیامبر در دوران جاهلیت بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به وجود آمد که فاتحه دین در دنیا در حال خوانده شدن بود و دنیا به سمت تمدن مادی می رفت و مسلمانان خودشان را باور نداشتند و از اسلام در کشورهای اسلامی تنها یک اسم مانده بود.

آیت الله جنتی ادامه داد: یکی دیگر از فرزندان پیامبر گرامی اسلام همانند حرکت جدش، انقلابی را رهبری و به همه اثبات کرد که اگر برای خدا قیام کنیم خداوند متعال نیز کمک خواهد کرد و کسی نمی تواند او را سرکوب کند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امام راحل به مردم باور و اعتماد داشت و تا آنجا که روز به روز این صدا بلندتر و جهانی تر شد و عاشقانش زیادتر شدند و مردم حاضر بودند جانشان را در این راه بدهند.

وی افزود: کسی باور نداشت که آمریکایی ها به نام عراق به ایران حمله کنند و عده ای بسیجی که با دوره های آموزش نظامی نا آشنا بودند در برابر دشمن مجهز به انواع سلاح، مقاومت کند.

آیت الله جنتی با بیان این که آمریکایی ها سیلی محکمی از ملت ایران خوردند، گفت: آنها به این فکر افتادند که این نظام اسلامی را به هر طریقی سرنگون کنند و جنگ را به راه انداختند و در امور سیاسی ایران دخالت کردند و همه تلاش خود را به کار گرفتند تا ایران اسلامی را منزوی کنند.

دبیر شورای نگهبان، نقشه آمریکا برای سرنگونی نظام اسلامی بعد از جنگ تحمیلی را اختلافات سیاسی داخلی و جنگ روانی بیان کرد و گفت: زمینه فتنه 18 تیر سال 78 از سال های قبل به وجود آمد و نقشه داشتند مردم را به جان هم بیاندازند و این نظام را از بین ببرند و آمریکایی ها حکومت دیگری را روی کار بیاروند.

وی ادامه داد: حرکت و راهپیمایی حماسه آفرین 23 تیر آتش دشمن را خاموش و نقشه های آنها را خنثی کرد.

آیت الله جنتی فتنه 88 را ادامه فتنه 78 بیان کرد و گفت: بر اساس تجربیاتشان در کوتای مخملین سعی کردند در ایران نیز آن را به کار گیرند تا رمز فتنه به نام تقلب در انتخابات مطرح شد.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که خدا لعنت و ذلیل کند کسانی را که اسم تقلب را در انتخابات بر زبان آوردند، گفت: این نقشه آمریکایی ها بود و هشت ماه کشور را به چالش کشیدند و اگر قدرت رهبری و امداد الهی نبود این انقلاب سقوط می کرد.

وی افزود: مسأله براندازی نظام اسلامی جزء برنامه های اساسی حکومت آمریکا است و متأسفانه برخی ها در داخل این ها را یا نمی فهمند و یا نمی خواهند بفهمند.

آیت الله جنتی با بیان این که دشمنان بعد از فتنه 88 مسأله تحریم های اقتصادی را پیش کشیدند تا مردم از مشکلات اقتصادی علیه نظام قیام کنند، گفت: نقشه آمریکایی ها این است تحریم ها شروع شد و مسأله هسته ای تنها بهانه ای بود و هست.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که مسأله هسته ای مانند مطرح کردن تقلب در انتخابات بهانه ای بیش نیست، گفت: الآن نیز می خواهند نظام اسلامی را بشکنند رو بر آن ضربه وارد کنند.

وی در ادامه سخنان خود به طرح مسأله بازرسی از تأسیسات نظامی ایران اسلامی از سوی آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: طرح این مسأله به این دلیل است که آنها می ترسند که مبادا روزی قدرت نظام ایران اسلامی بتوانند در مقابل آنها مقاومت کند و به دنبال این هستند توان نظام ایران را مورد ارزیابی قرار دهند.

آیت الله جنتی همچنین به مسأله معرفی دانشمندان هسته ای کشورمان و بازجویی از آنها اشاره کرد و بیان داشت: آنها می خواهند با شناسایی دانشمندان هسته ای کشورمان مانند دانشمندانی که ترور شدند آنها را نیز ترور کنند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند امام راحل با همان صلابت در مقابل دشمنان ایستاده اند، گفت: ایشان همواره نقشه های دشمنان را رصد می کنند و هر جا که دشمنان آتش می افروزند با تدبیر و هوشمندی آن را خاموش می کنند و اینجا است که جایگاه ولایت فقیه خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به این که ولی فقیه به دنیا و مال آن وابسته نیست، افزود: ولی فقیه بصیر، شجاع، دشمن شناس و اسلام شناس است و دشمن نیز از همین می ترسد و به همین دلیل ملت بزرگ ایران اسلامی حامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

آیت الله جنتی با توصیه به کسب بصیرت از سوی مردم، گفت: همه مشکلات ما با درایت رهبر معظم انقلاب و حرکت در پشت سر ایشان حل می شود و ما می توانیم مقاومت کنیم و تسلیم نمی شویم و نخواهیم شد.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که ما می دانیم که دشمن رفع تحریم نخواهد کرد زیرا این تحریم ها را مسأله ای برای براندازی نظام می داند، افزود: ما با حداقل ها می سازیم تا آینده ای روشن داشته باشیم.

وی با بیان این که ملت ایران ملتی ایثارگر هستند، گفت: این ملت آنقدر مقاومت و ایستادگی خواهند کرد تا عزت خود را حفظ کند زیرا می دانیم پس از تحمل سختی ها و مشکلات فرج الهی می رسد.

آیت الله جنتی با اشاره به این که خدا نکند که آمریکایی ها و عمال آنها بر ملت ما مسلط شوند، ادامه داد: اگر این اتفاق بیافتد بلایی بدتر از دوران طاغوت بر سر ملت ما خواهند آورد و انتقامی سخت از ملت ما خواهند گرفت و این مسأله را می توان از موضع گیری های برخی مقامات آمریکایی دریافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دو انتخابات مهم در پیش داریم که انتخابات فوق العادی است، تصریح کرد: زیرا دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اثرگذاری بسیاری در کشور دارند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که عده ای انتظار دارند افرادی که صلاحیت های لازم را ندارند وارد مجلس خبرگان رهبری شوند، بیان داشت: اهمیت مجلس خبرگان رهبری از مجلس شورای اسلامی نیز بسیار بالاتر است، چون در مورد رهبری تصمیم می گیرد.

وی با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری فعلی مورد قبول است، خاطرنشان کرد: اما عده ای به دنبال تضیف قدرت رهبری و ولایت فقیه در کشور هستند تا وارد مجلس خبرگان شوند و نقشه های خود را محقق کنند.

آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفیم که شاهدیم دولت مقدمات ورود به انتخابات را به وضوح اعلام می کند، بیان داشت: عده ای می خواهند قدرت مجلس را قبضه کنند تا قدرت نظام را در دست گرفته و هر دولتی که می خواهند را روی کار بیاروند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که نهادی که سلامت انتخابات را حفظ می کند شورای نگهبان است، تصریح کرد: شورای نگهبان افرادی که صلاحیت ندارند را اجازه ورود به نمی دهد.

وی با اشاره به این که شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تاکنون مورد تأیید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و است، بیان داشت: این شورا کارنامه روشن و درخشانی دارد و نه به چیز یا کسی طمع دارد و نه این که تحت تأثیر تهدید ها قرار خواهد گرفت.

آیت الله جنتی با تأکید براین که شورای نگهبان اجازه ورود افراد ناسالم به انتخابات را نمی دهد، گفت: این شورا چشم بیدار برای سلامت انتخابات در کشور است.


دبیر شورای نگهبان با بیان این که صدها هزار نفر ناظر شورای نگهبان در سراسر کشور برای تأمین سلامت انتخابات وجود دارد، افزود: یک شبکه نظارتی قوی با دقت مسائل را رصد می کنند و آن چیزی که برای ما مهم است، قانون، اخلاق، دین، خلوص نیت و رضای خدا مطرح خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت 14 و 15 خرداد، از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی بی بدیل در تاریخ پس از ائمه اطهار(ع) یاد کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانست اسلام را زنده کند و بیداری اسلامی را به وجود آورد و احیاگر اسلام باشند

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419576

برچسب‌ها