ایرنا نوشت:

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: کار احمدی نژاد و تبری جستن وی از مفاسد معاون اولش را پسندیده نمی دانیم.


'حمیدرضا ترقی' روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس دبیران استانی و شهرستانی حزب موتلفه در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران گفت: احمدی نژاد باید اعتراف می کرد که مشکلات و ضعفهای مربوط به پرونده رحیمی قبل از ورود به دولت بوده، اما او توجه و دقت نکرده و همین مقدار از مردم عذرخواهی می کرد.

او ادامه داد: احمدی نژاد باید می گفت که به این مسائل دقت نکردم و یا منافع جناحی و سیاسی ام موجب شده که از این مسائل چشمپوشی کنم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: این بهتر بود تا این که احمدی نژاد بیاید و موضعی بگیرد که آقای رحیمی مجبور شود نسبت به وی افشاگری کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: هم اکنون راهبرد اصلاح طلبان این است که خدمات جریان اصولگرایی را که طی یک دهه گذشته رکوردهای بسیار خوبی در توسعه کشور در عرصه های علمی، فناوری، حل مشکلات مردم و توسعه روستایی داشته سیاهنمایی کنند و نگذارند که هیچکدام از این توفیقها به نام اصولگرایی در کشور تمام شود.

ترقی گفت: آنها تلاش می کنند که همه مشکلات اقتصادی موجود کشور را به گردن سیاستهای تهاجمی دولت احمدی نژاد علیه استکبار جهانی بیاندازند.

او ادامه داد: لذا راهبردی را که برای دهه فجر انتخاب کرده اند این است که فساد اقتصادی را به همه مسوولان انقلابی کشور تعمیم دهند و بگویند که همه دچار فساد شده اند و عناصری که اول انقلاب به دنبال خدمت بودند حالا به دنبال چپاول و خوردن مال مردم هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آنها می خواهند بدین وسیله اعتماد مردم را به نیروهای اصولگرا کاهش دهند که این یک راهبرد ناجوانمردانه و غیرواقعی است زیرا روند توسعه در کشور بستر وقوع مفاسد اقتصادی را فراهم کرده است.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مفاسد از زمانی شروع شد که سرمایه و پول هنگفتی به صورت نقدینگی در داخل جامعه افزایش پیدا کرد و مسوولان کشور برای رشد و توسعه به حداقل 20 درصد پرت منابع پایبند بودند و از آن هنگام که برای هدف قرار دادن کار و توسعه اقتصادی این نوع ریخت و پاشها توجیه شد آغاز فساد را شاهد بودیم.

ترقی ادامه داد: از زمانی که رهبر معظم انقلاب پیام هشت ماده ای خود را برای مبارزه با فساد صادر کردند تاکنون کار مبارزه با فساد به هیاتهایی در دولتها سپرده شده بود که خودشان از عوامل فساد و مقصر بودند لذا مسلم است کسی که خودش در این نوع رانت خواریها حضور داشته نمی تواند با فساد مبارزه کند.

او تاکید کرد: نباید بین شخصیتها و مسوولان با مردم هیچ تفاوتی وجود داشته باشد و با افراد مفسد در هر مقام و مسوولیتی و وابسته به هر جریانی باید برخورد مناسب صورت بگیرد.


ترقی در خصوص شایعه بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاسی کشور نیز گفت: فکر نمی کنم آقای احمدی نژاد به صحنه سیاسی کشور برگردد و بیشتر این خبرسازیها را اصلاح طلبان انجام می دهند تا یک فضای دو قطبی برای انتخابات به وجود آورند و با مطرح کردن ورود احمدی نژاد به صحنه، نیروهای خودشان را تحریک کنند که حضور بیشتری برای رقابت سیاسی پیدا کنند.

او گفت: اصلاح طلبان هیچ بهانه ای برای تحریک نیروهای خودشان پیدا نکرده اند لذا می خواهند رقیبی بتراشند که این رقیب مثل لولو خورخوره آنها را به فعالیت وادار کند.

او گفت: به همین دلیل فکر نمی کنم احمدی نژاد به عرصه سیاسی کشور به خصوص رقابتهای انتخاباتی برگردد و این خبرسازیها همه ساخته و پرداخته ذهن اصلاح طلبان است.


عضو شورای مرکزی موتله اسلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص نزدیکی حزب موتلفه به جبهه پایداری نیز گفت: تعامل با گروههای سیاسی اصولگرا را برای تقویت همگرایی در کشور وظیفه می دانیم.

او گفت: لذا از مذاکره و تعامل با گروههای سیاسی نه تنها ابایی نداریم بلکه سعی داریم آن را به صورت چهره به چهره ادامه دهیم تا این اختلاف نظرها که خیلی هم محدود و در مسایل روشی است کاهش پیدا کند.

ترقی ادامه داد: اما این دلیل بر این نیست که موتلفه به سمت یک جریانی گرایش پیدا کرده باشد و یا اصلا ما جبهه پایداری را جریانی جدای از اصولگرایی بدانیم.

ترقی گفت: موتلفه با مجموعه تشکلهای جبهه پیروان خط امام و رهبری و جریاناتی که در جلسات آقای تقوی حضور دارند ارتباط دارد و تنها با جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری ارتباط نداشتیم که با این دو تشکل نیز ارتباطمان را برقرار کردیم و سعی می کنیم با چند گروه دیگر که از نظر ما اصولگرا هستند ولی هنوز ارتباطمان با آنها برقرار نشده مرتبط شویم.

او گفت: موتلفه با آن دسته از وزرای دولت احمدی نژاد که با آقای مشایی مشکل داشتند و جدا شدند ارتباط دارد و هیچ مشکلی نیز با آنها ندارد اما آن وزرایی که تحت تاثیر آقای مشایی و با ایشان بودند نه تنها با آنها ارتباطی نداریم بلکه با آنها مخالف هستیم.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه همچنین گفت: مذاکرات ایران با پنج به علاوه یک احتمالا چند سالی طول بکشد چون به مذاکره برای مذاکره تبدیل شده است.

ترقی گفت: ادامه مذاکرات ایران با پنج به علاوه یک مساوی است با ادامه تحریم چون از نظر آنها چه تحریم ادامه یابد چه مذاکرات ادامه یابد هر دویش یک نتیجه دارد و فشار بر ایران را استمرار می دهد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =