صنعت گیم ایران درهفته ای که گذشت/ازاولین جشنواره بازی‌های مستقل تهران تا 40 میلیون ساعت بازی در روز

مروری بر تازه های صنعت گیم ایران در هفته منتهی به نهم بهمن ماه 1393:

رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه چشم انداز بازی های رایانه ای در این مجموعه تدوین شد، گفت: این مجموعه برای بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگ ارسال شده است. دکتر مینایی درهمایش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه حدود 20میلیون بازی کننده یارانه ای در ایران هستند، اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بیش از 124 دقیقه هر فرد صرف این کار می کند که در مجموع حدود 40 میلیون ساعت در کشور صرف این بازی ها می شود. مینایی گفت: ایران بعد از کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی و هند رتبه پنجم آسیایی را در تولید بازی های رایانه ای به خود اختصاص داده است که باید تلاش کنیم این رتبه افزایش یابد. وی از تولید 200 محصول ایرانی در این حوزه خبر داد و گفت: 150 موسسه تولیدی در این زمینه در کشور فعال هستند و با تولید محصولات جدید حدود 2 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

بازی رایانه‌ای"در جستجوی خوشبختی"با ویژگی ارتباط با مخاطب ناشنوا ساخته شده و تا پایان سال‌جاری وارد بازار می شود. داستان این بازی که ساخته "شهاب میرزایی" و " احسان میرزایی"است، با موضوع اجتماعی، دو پایان متفاوت دارد. این بازی همراه با پیام های آموزنده و اخلاقی برای مخاطب است ( اعم از پیامدهای ناشی از ترک وطن - طمع - امانتداری - معضل تکدی گری - مفهوم خوشبختی و انسان خوشبخت - قدر شناسی نعمت های خداوند و ...



مدیرعامل انستیو ملی بازی‌سازی ایران هم‌زمان با پایان «Global Game Jam» به‌عنوان بزرگترین رویداد بازی‌سازی در جهان به تشریح دستاوردهای بازی‌سازان ایرانی از حضور در این رویداد پرداخت. «Global Game Jam» عنوان بزرگترین رویداد بازی‌سازی جهان است که از صبح روز پنج‌شنبه دوم بهمن همزمان با ۶۳ کشور در ایران هم آغاز شد. رسولی درباره کیفیت و کمیت حضور بازی‌سازان ایرانی در این رویداد گفت:حدود ۸ یا ۹ گروه از مناطق مختلف ایران با این رویداد همراه شده بودند که بزرگترین گروه، همین‌جا در محل انستیتو بازی‌سازی ایران شکل گرفت که ۱۲ تیم در آن حضور داشتند.

 

بازی "بتلفیش" درسبک دفاع از قلعه فانتزی ساخته شده است و دوشنبه ششم بهمن به شکل رایگان در کافه بازار منتشر شد. بازی "بتلفیش" دارای 20 نوع نقشه متنوع با بیش از 150 مرحله با سه حالت و چالشی متفاوت طراحی و ساخته شده است که در طی این مراحل تجهیزات، سلاح ها و دستاوردهای(Achievement) جدیدی را به‌دست می‌آورید و در پایان هر سرزمین با غول ها و هیولاهایی بزرگی مبارزه می‌کنید.


بازی رایانه‌ای"روایت لاله های سرخ" از محصولات گروه بازی‌سازان پارسی است که تولید آن تابستان سال 94 تکمیل می شود. داستان بازی " روایت لاله های سرخ" بر اساس خاطراتی از شهیدان و رزمندگانی همچون شهید مهدی خندان و مهدی باکری روایت می‌شود.

 


بازی رایانه‌ای"خاله قزی" از محصولات شرکت آنو رسانه هنر است که تابستان 94وارد بازار می شود.


دبیرخانه اولین جشنواره بازی های مستقل تهران اعلام کرد که یکی از برنامه های این جشنواره معرفی تیم‌های مستقل است. در طول جشنواره به تیم‌های مستقل زمان محدودی برای معرفی تولیدات خود داده شده است؛ به همین منظور تیم های علاقه‌مند برای معرفی بازی های تولید شده خود به ناشران، می‌توانند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.تیم‌های مستقل می توانند با مراجعه به سایت جشنواره فرم معرفی تیم‌های مستقل را که در بخش کارگاه در صفحه اصلی سایت قرار دارد دانلود و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره به نشانی www.tehrangamefest.com مراجعه کنند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    11 2
    پی اس 2015 رزیدنت اویل سیمز
  • Казвам се A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    14 21
    صنعت گیم ایران جوک باحالی بود، کمی خندیدم.