تا چند روز آینده قرار است رئیس جدید صداو سیما به عنوان سکاندار اصلی کشتی رسانه ای ایران معرفی شود . در متن ذیل پیش بینی های خود را در باره تغییرات احتمالی دراین سازمان ، ارائه کردم .تا به سهم خود نوید دهنده تغییرات مثبت آینده در این سازمان باشم. اگر عمری باقی باشد با معرفی قطعی مدیر جدید جزئیات بیشتری از شناخت خود را در باره بیم ها و امید های آینده در این مهم ترین سازمان رسانه ای کشور خواهم نوشت.

آن مرد شبکه ساز می آید 
در کشور ما صدا و سیما اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا هم تاثیرات تعیین کننده ای بر امنیت ملی و منافع ملی کشور دارد. وهم در تحولات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی کشور جریان ساز است . از همه مهم تر در بخش فرهنگی نیز هم تاثیرات ریشه ای دارد و هم می تواند به سلایق فرهنگی جامعه جهت بدهد .
بنابراین هر فردی که مسئولیت چنین سازمانی را که در نوع خودش بینظیر است بر عهده داشته باشد باید از توان بسیار بالایی برخوردار باشد هم از لحاظ هوش ودرایت مدیریتی و هم از لحاظ سرعت در اتخاذ تصمیم های مهم در کمترین زمان ممکن . از آنجایی که نتایج و آثار مدیریتی او در همه خانواده های ایرانی و خارج کشور قابل مشاهده و ارزیابی است ، باید مقاومتی بینظیر در تحمل انتقادها و فشارهای داخل سازمانی و برون سازمانی داشته باشد .
اکنون پس از ده سال باردیگر فرصتی فراهم شده است تا با آمدن مدیری جدید صدا و سیما در معرض یک تحول مهم و اساسی قرار بگیرد. آقای ضرغامی در ده سال دوره خدمتی اش صدا و سیما را دچار تحول کمّیتی کرد بطوریکه در ده سال گذشته شبکه های متعدد تلویزیونی و رادیویی جدیدی کار خود را آغاز کردند. از این نظر کار او بی شک درخور توجه بود . بویژه در مقایسه با دوره لاریجانی که صدا و سیما از لحاظ ساختاری دستخوش تغییرات اساسی شد. اما از لحاظ کمی و کیفی رشد درخور توجهی نداشت. به نظر می رسد همانگونه  که آقای ضرغامی توانست ثمره اصلاحات ساختاری لاریجانی در صدا و سیما را بخوبی در جهت افزایش کمیت شبکه های رادیو تلویزیونی بکار بگیرد. اکنون نوبیت مدیر جدید صداسیما است که در چند روز آینده کار خود را با استفاده از بسترهای بوجود آمده دردوره آقای ضرغامی در راستای بهبود کیفیت عملکرد صدا و سیما بکار بگیرد.
بر این اساس انتظار میرود صدا و سیما ظرف ماه های آینده دستخوش تغییرات بنیادی از لحاظ کیفی بشود . زیرا سازمان صدا و سیما از لحاظ کمی رشد خود را کرده است و اگر در آینده بازهم شاهد افتتاح شبکه های جدید باشیم ، قطعا تعداد آنها قابل توجه نخواهد بود . زیرا سازمان صدا و سیما در این ده سال به اندازه کافی رشد کرده و اکنون نیاز مبرمی به بازنگری در کیفیت برنامه ها دارد .
به همین دلیل در دوره مدیریت جدید احتمالا به سمت تحولات کیفی در برنامه سازی و پخش اخبار صدا و سیما خواهیم بود. حدس من در این مورد با توجه به شناختی است که از مدیر جدید طی 21 سال گذشته دارم، و نیز بخاطر دوره سی ساله خدمتی است که درصدا و سیما گذراندم و با ضرورتهای آن کم وبیش آشنا هستم .
بنابراین تصور می کنم درماههای آتی شاهد تغییرات قابل توجه در سطوح مدیریتی در کلیه بخش ها ی صدا وسیما خواهیم بود و شک ندارم که تعامل رادیو تلویزیون با دولت آقای روحانی دستخوش تغییرات مثبتی نسبت به گذشته خواهد شد .
کلام آخر آنکه  مرد "شبکه ساز"  که توان کافی برای ایجاد تحول در کل صدا و سیما و بویژه پخش اخبار صدا و سیما را  دارد سکان این کشتی در حال تلاطم را بدست می گیرد . با توجه به سوابق ایشان می توان از هم اکنون  پیش بینی کرد  که انشاء الله مخاطبان صدا وسیما شاهد برنامه ها و  اخبار با کیفیت تری نسبت به گذشته خواهند بود . 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    47 7
    در کشور ما صدا وسیمان با این وضع هیچ جایگاهی در بین مردم ندارد
    • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      5 2
      دوست گرامی این طرز حرف زدن دیگه از مد افتاده یه چیز دیگه بگو
  • h ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    28 4
    عملكرد ١٠ ساله اقاي ضرغامي زياد شدن قارچ گونه شبكه هاي بي محتوا و كشانده شدن مردم به سمت شبكه هايي كه شايد برنامه هايي كه الان داره درشون پخش ميشه و عموم مردم با لذت ميبينن ١٠ سال پيش اكثرا نميتونستن تيزر هاي تبليغاتي اونهارو تحمل كنن
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    9 0
    رئیس جدید باید یه فکری برای این مدیران کل مراکز استانها بکند برخی فسیل شده اند و برخی فاقد هرگونه فکر و اندیشه رسانه ای هستند. اگر کل این مدیران را عوض کند خیلی از کارها درست می شود.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    5 0
    اميدوارم همين پيش بيني كه از مدير جديد داريد در عمل هم اتفاق بيفتد و باعث خوشحالي مردم شود
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    2 0
    رئیس جدید یک ایمیلی برای حرفهای کارمندان ایجاد کند تا آنها بتوانند با ایشان ارتباط برقرار کنند و نظراتشان را بگویند. برخی از کارمندان رده پایین درجه 2 و 3 و ... خیلی بیشتر از برخی ..... کارها را بلدند ولی به آنها مجال داده نمی شود.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    5 2
    اينجور كه شما كد ميديد بايد پورمحمدي باشه ولي اينجوري كه بوش مياد متاسفانه سرافراز مدير شبكه پرس تي وي هست .
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    15 1
    البته دستاورد اصلی آقای ضرغامی آشنا کردن مردم ایران با سریال‌های ترکی و کره‌ای و کلمبیایی و آمریکایی بود نه افزایش کمی یکسری شبکه‌های بی‌خود که فقط بییت‌المال رو به باد می‌دن.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    3 9
    هههه دوتا نظر از روشن فكرهايي كه هميشه خودشون رو مردم صدا مي زنن با نهايت ٢٠٣٠لايك مجازي در يك سايت محدود
  • ناصر A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    10 2
    فکری برای شبکه سحر بکنبد که سیاست خارجی کشور را مختل کرده بخصوص شبکه آذری زبان
  • باکوئی A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    واقعا گل گفتی ناصر جان،شبکه آذری سحر اعتبار صدا و سیما را درآذربایجان برده و در باکو به این شبکه زهر می گویند نه سحر،
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 1
    در بین بدنه کارشناسی و پرسنل سازمان نظر مثبتی نسبت به آقای سرافراز وجود نداره کاش این خبر صحت نداشته باشه
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    1 1
    دوران ضرغامی بهترین دوران تاریخ صدا و سیما بود
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    رئیس بعدی صدا و سیما: دکتر محمد سرافراز 22 سال معاون برون مرزی صدا و سیما و مدیر شبکه های پرس و هیسپان و... هست برادر 2 شهید.
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    روحش شاد.....