ایسنا نوشت:

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) عمده کالاهایی که از طریق هوایی و این گمرک صادر و وارد می‌شود را نام برد.

فاتحی با بیان این‌که هزینه حمل ونقل هوایی برای واردات و صادرات 10 تا 15 برابر هزینه حمل ونقل زمینی است گفت: به همین دلیل واردکنندگان یا صادرکنندگان هر کالایی را از طریق هوایی وارد نمی‌کنند و کالاهایی را وارد می کنند که هزینه آن برایشان صرف کند.

او گفت: عمده کالاهایی که از طریق هوایی وارد یا صادر می‌شوند کالاهای سریع الفساد مثل دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی مثل گوشت، ماهی و ... است.

مدیر کل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به کالاهای دیگری که از طریق هوایی وارد یا صادر می‌شوند گفت: از سوی دیگر برخی کالاها مثل کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و ... با توجه به این که سرعت بازار در این تیپ‌ کالاها و تغییر قیمتشان بسیار زیاد است از طریق هوایی وارد می‌شوند.

فاتحی با بیان این‌که پست‌های سریع السیر بین المللی نیز در گمرک فرودگاه امام مستقر هستند، گفت: شرکت‌هایی مثل DHL، TNT و آرامکس شرکت‌های پست سریع هستند که حمل و نقل برخی کالاهای خاص را انجام می دهند.

او گفت: برای مثال مواد اولیه یک واحد تولیدی به عنوان نمونه یا قطعه‌ای از خط تولید یک کارگاه تولیدی که از کار افتاده است از این طریق وارد می شود.

مدیر کل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این‌که به ندرت پیش می‌آید که برای کالاهای معمولی از حمل و نقل هوایی استفاده شود، گفت: برای مثال ممکن است یک دست مبلمان خاص برای سفارتخانه خاصی از طریق هوایی به کشور وارد شود.

فاتحی با اشاره به کالاهای صادراتی ایران از طریق هوایی گفت: عمده کالاهای صادراتی ایران از طریق هوایی مربوط به خشکبار، میوه، سبزیجات و .. می‌شود.

او گفت: البته ما در زمینه کالاهای صنعتی نیز می‌توانیم ادعا داشته باشیم، برای مثال ما شرکتی داریم که کیت‌های آزمایشگاهی تولید کرده و به مالزی و کشورهای آسیای شرق صادر می‌کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =