میزان نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهلت معرفی وزیر علوم از سوی رئیس جمهور به مجلس 29 آبان به پایان می رسد، درباره گزینه پیشنهادی دراین باره گفت: به طور قطع پس از بررسی نمایندگان مردم در خانه ملت با توجه به انتخاب به جا و درست رئیس جمهور فردی لایق سکان هدایت این وزارتخانه را برعهده خواهد گرفت.

علیرضا سلیمی در پاسخ به این سوال که وزیر علوم باید چه ویژگی داشته باشد، گفت: به طور حتم وزیر علوم به تشخیص رئیس جمهور فرد با لیاقتی خواهد بود و در این شکی نیست. فردی که صلاحیت علمی قابل قبولی داشته باشد.

او با بیان این مطلب که تنها با بیان کلیات در وزارت نمی توان کاری را از پیش برد، گفت: فردی که انتخاب می‌شود و مسئولیت یک وزارت علمی و پژوهشی را به دست می‌گیرد باید بتواند برنامه‌های این وزارت را عملی کند. به طور قطع نمایندگان مردم در خانه ملت بعد از بررسی نظر خود را درباره به وزارت نشستن محمود نیلی، سرپرست فعلی دانشگاه تهران بیان و رای خود را اعلام خواهند کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در رابطه با شیطنت رسانه در بحث غیر قانونی بودن بورسیه نیز گفت: برخی از رسانه ها اعداد غیر قانونی بودن بورسیه را اشتباه مطرح کردند و این به نظام و امنیت ملی کشور صدمه می زند.

سلیمی بورسیه غیر قانونی را 350 نفر مطرح کرد و ادامه داد: رسانه ها بورسیه غیر قانونی را بیش از 3000 مطرح کردند این درحالی است که این عدد 350 مورد بوده است.
او با اشاره وجود 2100 بورسیه قانونی و بدون اشکال در سیستم آموزشی کشور به نقل از سرپرست فعلی وزارت علوم را مطرح و عنوان کرد: از قوه قضائیه انتظار داریم که در قبال عنوان کردن آمار اشتباه در جامعه و متشنج کردن افکار عمومی با خاطیان در این زمینه برخورد و به اصحاب رسانه نیز تذکر دهد.
گفتنی است؛ رئیس جمهوری روز چهارشنبه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ،محمود نیلی احمدآبادی را برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    20 1
    2100بعلاوه 350ميشه3000؟ به ياد اون 80 درصد و 50 درصد افتادم
  • محمدعلی RO ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    13 1
    بابا بزارین برسه.