روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

طی چند روز گذشته مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودروساز کشور اظهارات مشترکی در مورد حضور و شراکت با خودروسازان چینی در ایران داشتند؛ به‌طوری‌که روسای این دو شرکت به‌نوعی به نگرانی‌هایی که هم‌اکنون بابت حضور آرام اما فراگیر چینی‌ها در بازار ایران به‌وجود آمده پاسخ داده‌اند.
بر این اساس با توجه به تحریم صنعت خودرو از سوی کشور‌های غربی حضور خودروسازان چینی در بازار خودروی کشور گسترده‌تر شد حال آنکه بسیاری از کارشناسان و حتی افکار عمومی با توجه به نوپا بودن صنعت خودرو چین از این موضوع رضایت‌خاطر نداشتند. از سوی دیگر خودروسازان کشورمان نیز با توجه به خروج شرکای قدیمی، برای حفظ خطوط تولیدی در این شرکت‌ها اقدام به عقد قراردادهای تامین قطعه و مونتاژ خودرو با شرکت‌های چینی کردند؛ این در شرایطی است که با توجه به نوپا بودن صنعت خودرو چین و همچنین عدم کیفیت مناسب در خودروهای مذکور افکار عمومی روی خوشی به این موضوع نشان ندادند. از سوی دیگر بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو نیز نسبت به حضور خودروسازان چینی در ایران هشدار دادند حال آنکه هم‌اکنون مدیران عامل دو شرکت خودروساز طی چند روز گذشته پاسخگوی این نگرانی‌ها بودند به‌طوری‌که یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو سهم چینی‌ها در سبد محصولاتی این شرکت را 10 درصد خوانده و مدنی مدیرعامل سایپا نیز دیروز اذعان کرد که سهم چینی‌ها در این شرکت تنها 5 درصد خواهد بود.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس عبدی مقدم منش بگلو A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    4 0
    واردات قطعات خودرو چینی تو ترکیه کاملا ممنوعه