تسنیم نوشت:

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت با انتقاد از ممانعت از حضور نمایندگان شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت به مجامع شرکتهای مختلف گفت: در این خصوص به مراجع ذیصلاح شکایت می کنیم.

داریوش پاک بین در خصوص وقایع اخیر و ممانعت از حضور نمایندگان شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت در مجامع شرکتها گفت: در مجمع روز یکشنبه بانک تجارت نیز مانند مجمع بانک ملت از حضور نمایندگان شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت ممانعت شد و دولت نمایندگان خود را بجای آنها جایگزین کرد که به لحاظ قانونی این کار اشتباه است؛ چرا که نماینده دولت وکالت و اصالت قانونی در این رابطه را ندارد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: وقتی دولت مالکیت و مدیریت سهام عدالت را فروخته، دیگر حق تصمیم گیری در مورد آن را ندارد. مگر می شود وقتی سازمان خصوصی سازی سهام شرکتی را فروخته و قرارداد فروش امضا کرده، دولت دوباره دخالت کند و برای واحد و بنگاه واگذار شده مدیر تعیین کند؟

او با اشاره به این که در دولت گذشته از سوی معاون اول رئیس جمهور دستورالعملی نوشته شد که این دولت از مفاد آن استفاده می‌کند گفت: ممانعت از حضور نمایندگان شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت در مجامع شرکتها مخالف اصل 44 قانون اساسی است و ما در این زمینه طی نامه ای به هیات مدیره شرکتها و نیز نمایندگان مجلس شکایت خود را از اقدام وزارت اقتصاد در خصوص تعیین نماینده سهام عدالت از سوی دولت و صدور حکم برای آنها اعلام خواهیم کرد؛ چرا که هیچ‌کس حق تعیین تکلیف برای سهام مردم را ندارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =