ایسنا نوشت:

معاون مطبوعاتی و امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه دولت، تائید صلاحیت خبرنگاران نیست.

حسین انتظامی عنوان کرد: صلاحیت خبرنگاران باید زیر نظر جامعه رسانه‌ای تایید شود و دولت در این باره وظیفه‌ای ندارد.

معاون مطبوعاتی و امور رسانه‌ای وزارت ارشاد پیرامون بیمه خبرنگاران نیز تصریح کرد: مطابق با قانون مطبوعات صاحبان رسانه وظیفه دارند خبرنگاران را بیمه کنند؛ چرا که بیمه خبرنگاران توسط دولت اصالت خبرنگاران را تحت شعاع خود قرار می‌دهد و خبرنگاران را دولتی می‌کند.

وی عنوان کرد: بیمه خبرنگاران توسط رسانه‌ها موجب حفظ استقلال مطبوعات و روزنامه ها در کشور می‌شود؛ البته در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه ای برای بیمه خبرنگاران به رسانه ها می پردازد.

انتظامی درخصوص بیمه شدن خبرنگاران فاقد بیمه متذکر شد: رسانه‌ها نسبت به اعلام اسامی خبرنگاران فاقد بیمه به وزارت ارشاد اقدام کنند تا هر چه زودتر وضعیت بیمه خبرنگاران ساماندهی شود چرا که وزارت در جهت هویت بخشی به رسانه‌ها انتظار دارد رسانه ها، خبرنگاران خود را بیمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان رسانه شامل خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در جهت برخورداری از امکانات مورد نیاز و حمایت وزارت ارشاد در سایت سمان که اخیرا بازنگری شده است، ثبت نام کنند.

معاون مطبوعاتی و امور رسانه‌ای وزارت ارشاد درباره وظیفه خانه مطبوعات و فعالیت‌های صنفی گفت: اساسنامه جدید خانه مطبوعات در اختیار همه خانه‌های مطبوعات کشور قرار گرفت تا این بخش به طور کامل متصدی امور خبرنگاران شود در حقیقت رویکرد دولت واگذاری امور است.

وی درباره کارت خبرنگاری اظهار کرد: اگر چه وزارت در این زمینه حاضر به فعالیت است اما مسئولیت صدور کارت با رسانه هاست زیرا به طور جامع تری می‌توانند به نظام صنفی جهت بدهند.

 

57503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =