تسنیم نوشت:

شهردار تهران گفت: انصافا مسجدجامعی در یک سال گذشته مدیریت خوبی داشت.

محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح نمایشگاه و جشنواره باز باران در برج میلاد، اظهار داشت: کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند این است که مدیران پا بر نفس خود گذاشته و خدمت بی‌نام و نشانی برای مردم انجام دهند و به دنبال درآمد و پول نباشند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم امروز توجه به موضوعات فرهنگی است گفت: متاسفانه به حوزه نشر و چاپ کمتر توجه شده و این در حالیست که بخش زیادی از فرهنگ ما متوجه نشر و چاپ است.

شهردار تهران در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه نوشت‌افزار و پوشاک از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: این طور نیست که نوشت‌افزار و پوشاک به دلیل اینکه یک وسیله مادی هستند از اهمیت برخوردارند. بدون شک این دو و نیازهای دیگری از این دست بیشترین سهم را در شکل‌گیری ذائقه جامعه ما دارند. نوشت‌افزار و پوشاک نه تنها به مصرف جهت می‌دهد بلکه سبک زندگی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و در یک فاصله زمانی بر هویت ما اثر می‌گذارد.

قالیباف افزود: کودکان و نوجوانان تاثیرپذیرترین قشر جامعه در بحث نوشت‌افزار و پوشاک است و به نوعی آینده آن‌ها را شکل می‌دهد. بدون شک همه پدران، مادران، مدیران، معلمان، صاحبنظران اصحاب فرهنگ و همه دلسوزان جامعه برای یک جامعه سالم و بانشاط به این مقوله توجه خواهند داشت چرا که اینطور نیست که بگوییم کودکان و نوجوانان ما مصرف‌کننده این کالاها هستند زیرا آن‌ها مخاطبین اصلی به شمار می‌آیند به دلیل اینکه در طول شبانه روز پوشاک و نوشت‌افزارها با آن‌ها حرف می‌زنند و به آن‌ها جهت می‌دهند. حتی گاهی از کودکان برخی از وسایل خود را هنگام خواب بغل می‌گیرند و با آن‌ها به خواب فرو می‌روند. بنابراین نوشت‌افزار و پوشاک در هویت آن‌ها اثرگذار است.

وی با بیان اینکه این محصولات یک کالای فرهنگی راهبردی است و موضوع پیش‌پا افتاده‌ای نیست گفت: نمایشگاه باز باران هر سال با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر برگزار خواهد شد این در حالیست که قصد داریم در سایر کلانشهرها و مراکز استان‌ها نیز این نمایشگاه را از سال آینده در آستانه ماه مهر برگزار کنیم.

شهردار تهران در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: طبق قانون هر سال انتخابات هیئت رئیسه برگزار می‌شود که امروز نیز پیش از اتمام مهلت قانونی آن در ۱۲ شهریور انتخابات برگزار شد.

قالیباف افزود: از تلاش مسجد جامعی رئیس سابق شورای شهر نیز تشکر می‌کنم. یکی از ویژگی‌های یک جامعه زنده پویا بودن است و انصافا مسجدجامعی در یک سال گذشته مدیریت خوبی داشت.

وی تصریح کرد: علیرغم فراز و نشیب‌های بسیاری که وجود داشت صبر و متانت مسجدجامعی را می‌توان به عنوان یکی از برجستگی‌هایش در جلسات شورا نام برد چرا که اداره جلسات کار سختی است. مهدی چمران نیز بیش از یک دهه سابقه کار و فعالیت در شورای شهر را دارد که امیدوارم موفق‌تر از گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهد. وی در حوزه شهرسازی جزو صاحبنظران است و امیدواریم در دوره جدید آثار بیشتری از تخصص وی در شورای شهر شاهد باشیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    10 6
    سلام عرض شد اقای قالیباف ،نوبتی هم باشه نوبت شماست
    • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      1 0
      قاليباف مدير خوبيه چرا اينقدر سياسي هستيد هر روز از امكانات شهري استفاده ميكنيد اما سياست كورتان كرده