خانه ملت نوشت:

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس٬ از موافقت و استقبال نمایندگان با پیشنهاد بررسی پرونده بورسیه‌ها در تمامی دولت‌های پیشین خبر داد و گفت: به احتمال زیاد مراحل تدوین این پیشنهاد پس از تعطیلات دو‌ هفته‌ای مجلس در دستور کار کمیسیون آموزش قرار خواهد گرفت.

جواد هروی از ارایه پیشنهادی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر بررسی پرونده تمام بورسیه‌ها از گذشته تاکنون و در تمام دولت‌ها خبر داد و گفت: این پیشنهاد با هدف بررسی وضعیت بورسیه‌ها در تمامی دولت‌های قبل شده است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه ارایه پیشنهاد بررسی پرونده بورسیه‌ها در دولت‌های قبل برای اثبات حق‌طلبی و دوری از نگاه سیاسی به موضوع پرونده بورسیه‌ 3 هزار دانشجو در دولت دهم است٬ گفت: بسیاری معتقدند پیگیری‌ها در این زمینه برای اثبات تخلف پرونده‌های بورسیه با هدف جانبداری از دولت یازدهم است که این به هیچ وجه صحت ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه در تمامی دولت‌ها نخبگان علمی با داشتن شرایط می‌توانند از امکانات بورسیه تحصیلی استفاده کنند٬ گفت: در صورتی که تخلفی در روند پذیرش دانشجویان بورسیه صورت گرفته باشد بی‌شک رشد علمی کشور از مسیر خود دور شده و اعتماد عمومی نیز کاهش خواهد یافت.

او با تاکید بر اینکه در صورت اثبات تخلف در پرونده دانشجویان بورسیه در هر دولتی وضعیت اسف‌بار تر از اختلاس و فسادهای بزرگ مالی خواهد بود٬ گفت: کمیسیون آموزش مجلس به جد پیگیر بررسی پرونده دانشجویان بورسیه برای جلوگیری از بروز دوباره چنین تخلفات علمی بوده و با هر نوع تخلفی در این حوزه به جد برخورد خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: بررسی پرونده‌های دانشجویان بورسیه دولت‌های قبل اعم از دولت‌های نهم و دهم٬ و دولت کنونی در کمیسیون آموزش مجلس هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت و تمامی آن‌ها به دور از نگاه سیاسی و حب و بغض مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

هروی گفت: به علت آسیب علمی که وجود تخلف در پرونده دانشجویان بورسیه به پیکره و بنیه علمی کشور وارد می‌کند بررسی آن‌ها با جدیت باید دنبال شود.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی٬‌ یادآور شد: موافقت و استقبال اعضای کمیسیون آموزش مجلس از بررسی پرونده بورسیه‌‌ها در دولت‌های قبل به ایجاد ثبات در بنیه علمی کشور و افزایش اعتماد عمومی منجر خواهد شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    1 0
    پس ایشالا تا سی سال اینده نتیجش اعلام می کنن تا اون موقع هم کی مرده کی زنده:
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    2 0
    خيلي خوبه ......... همه را به كيش خود پندارد
  • دكر صدقي A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    3 0
    بدتر از ماجراي بورسيه ها،ماجراي معافيت از طرح پزشكي از طريق اختراع خريداري شده و معافيت از طرح دو ساله پزشكي مي باشدكه بسياري به ناحق و زيرميزي معاف شدند. خبرانلاين اين قضيه رو دنبال كن
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    2 2
    متاسفانه تبعض آموزشی در تمام دوره ها بوده است منتهی در 8 سال جناب احمدی نژاد به اوج عجیبی رسید . از حرفهای این عضو کمسیون هم چنین بر می اید که با قاطی کردن دوره ها می خواهند موضوع را به شکلی ماستمالی کنند . این تبعیض ها آنقدر آشکار بوده که عضو کمسیون اگه تازه متوجه شدن باید یک صبح بخیر به ایشان گفت و اگه می دانستند ولی تا حالا مصلحتشان سکوت بوده باید گفت مردم اگاهند ...