ستاری: تفکر جدیدی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را زمینه ورود به عرصه‌ تحقق اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ ظهر امروز (شنبه )سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست امضای تفاهمنامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی به اهمیت ایجاد تفکر جدید در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت : اگر بخواهیم به اهدافی که در قانون حمایت از اقتصاد دانش بنیان پیش‌بینی شده برسیم و آن‌ها را عملی کنیم، باید با فرهنگ سازی و ترویج درست، این نگاه در کشور ایجاد شود.

وی همچنین گفت: به هر حال کشوری که اقتصاد مبتنی بر سرمایه‌های نفتی داشته و تا دیروز کار خود را با فروش نفت خام و مواد معدنی انجام می‌داده، نیازمند تفکرات جدیدی برای تغییر است. برای پذیرش این حقیقت که پژوهش درآمدزاست نیازمند آن هستیم که نهادهای دولت با ما همراه شوند. وزارت تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی با شرکت‌های تابعه‌ معظم خود مانند شستا و تامین اجتماعی که سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور دارند،‌ از مهم‌ترین این نهادهاست و می‌تواند در تحقق این امر کمک کند.

دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از شرکت‌ها دانش بنیان ابراز کرد: تخصیص تسهیلات معافیت‌های مالیاتی، و تشویق ها از سوی این معاونت در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد تا به سمت و سوی اقتصاد دانش بنیان سوق پیدا کنند.

ستاری امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را زمینه ورود به عرصه‌ تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان اصلاحات بسیار خوبی انجام و تفکر جدیدی ایجاد شده است.

تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و وزارت تعاون در راستای ورود به این تفکر است و بخشی از این تفاهمنامه در راستای صندوق‌های ریسک‌پذیر (vc) و ایجاد مراکز نوآوری و بخش های دیگر آن در دست گرفتن بازار برای شرکت‌های دانش بنیان در سطح داخلی و خارجی است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 1
    همه اش حرفه. اونقدر سنگ اندازی میکنید برای دوزار وام که آدم حاضره بره مترو دستفروشی کنه ولی پیش شما نیاد
    • مهدی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 0
      دوست عزیز شما هم یه حرفی زدی که نمیشه قبولش کرد. طرحتون چی بوده؟ آیا ایده تون ارزیابی اقتصادی شده بود؟