رئیس جمهور: آیت‌الله ملکوتی پاسدار حریم تشیع بود

خبرگزاری حوزه نوشت:

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت‌الله العظمی ملکوتی را تسلیت گفت. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام به این شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون، رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ مسلم ملکوتی مبارز انقلابی، همراه دیرین ولایت، و استاد برجسته حوزه های علمیه موجب تاثر و تألم فراوان اینجانب گردید.

این روحانی خدوم که از شاگردان نزدیک امام راحل (ره) بودند عمر پر برکت خود را در مسیر پاسداشت از حریم ولایت و تشیّع مصروف و شاگردان زیادی در ترویج شعائر دینی و فضایل اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تربیت نمودند. آن مرحوم علاوه بر مبارزه با رژیم ستمشاهی و سپس حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی، آثاری ماندگار و ارزشمند در حوزه معرفت دینی، فقه، اصول و فلسفه از خود یادگار گذاشتند.

اینجانب ارتحال این عالم ربانی را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه، بیت مکرم آن مرحوم و مردم ولایتمدار آذربایجان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.»

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله ملکوتی که صبح امروز دارفانی را وداع گفت، شنبه ششم اردیبهشت ماه، ساعت 10 صبح، از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سمت حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =