ورلد سوسیالیست: ندادن ویزا به حمید ابوطالبی توهین به قوانین بین المللی است

وب سایت ورلد سوسیالیست در تحلیلی نوشت ندادن ویزا به حمید ابوطالبی نماینده جدید ایران در سازمان ملل توهین آشکار به قوانین بین المللی است.

به گزارش خبرآنلاین، این وب سایت نوشته است آمریکا با نقض آشکار حقوق ملی ایران  اجازه نمی دهد تا سفیر این کشور به آمریکا بیاید و بر کرسی این کشور در مقر سازمان ملل بنشیند.

کاخ سفید اوایل ماه اعلام کرد انتصاب حمید ابوطالبی از سوی ایران به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل متحد " قابل قبول" نیست. باراک اوباما رئیس جمهور امریکا نیز  قانونی را منحصرا با هدف مانع شدن از انتصاب ابوطالبی در سمت نماینده ایران در سازمان ملل متحد امضا کرد و مجلس نمایندگان و کنگره امریکا نیز به اتفاق آراء این لایحه را تصویب کردند.

این وب سایت نوشته است تشکیلات سیاسی امریکا، ابوطالبی را بر مبنای شواهد ساختگی "تروریست" معرفی کرده و آن ها صراحتا وی را به کمک در اشغال سفارت امریکا در تهران در جریان انقلاب اسلامی ایران متهم کردند.

این پایگاه خبری نوشته است امریکا هرگز پیشتر مانع ورود نماینده سازمان ملل هیچ کشوری به امریکا نشده بود. نزدیک ترین مورد به شرایط کنونی تصمیم دولت دونالد ریگان رئیس جمهور اسبق امریکا برای مانع شدن از سخنرانی یاسر عرفات رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نوامبر سال 1988 میلادی است. این اقدام اختیاری و غیرقانونی موجب شد تا مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، نشست ویژه ای را دسامبر سال 1988 در سوئیس برگزار کند. سرانجام دادگاه فدرال امریکا حکم داد ممنوعیت عرفات تعهداتی را که امریکا به سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن داده ، نقض کرده است.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =