ایرنا نوشت: دولت آمریکا احتمالا به زودی از مسافران بین المللی متقاضی ورود به این کشور، درخواست خواهد کرد که اطلاعات حساب های شخصی خود را در رسانه های اجتماعی، در اختیار نهادهای امنیتی این کشور قرار دهند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز از واشنگتن، دولت فدرال آمریکا پیشنهاد افزوده شدن یک بند تازه به فرم هایی که توسط بازدید کنندگان به آمریکا باید پر شود، کرده است که از آنها درخواست خواهد شد به طور داوطلبانه اطلاعات حساب های خود را در رسانه های اجتماعی در اختیار مقام های این کشور قرار دهند.
مقام های آمریکا می گویند که این اقدام به بررسی ارتباط داشتن این افراد با تروریسم کمک خواهد کرد.
بازدیدکنندگانی که بر اساس برنامه معافیت از روادید وارد خاک آمریکا می شوند که به شهروندان برخی کشورها اجازه می دهد تا 90 روز بدون روادید در داخل این کشور اقامت کنند، ملزم به ارایه فهرست حساب های خود در رسانه های اجتماعی نخواهند بود و در این فرم ها از آنها درخواست گذرواژه برای ورود به صفحه های شخصی آنان نخواهد شد.
اما سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا که این پیشنهاد را هفته گذشته اعلان کرد، گفته است که ارایه اطلاعات مربوط به رسانه های اجتماعی به این سازمان امکان خواهد داد که بیشتر تحقیق کند.
این پیشنهاد پس از مصوبه سال گذشته میلادی کنگره برای افزایش محدودیت ها بر برنامه معافیت از روادید مطرح شد که واکنشی به حملات نوامبر در پاریس بود.
این حملات منجر به نگرانی از ورود احتمالی شهروندان متولد یا دارای تابعیت کشورهای اروپایی مرتبط با تروریست ها، به خاک آمریکا بدون ارزیابی و بررسی مناسب و دقیق شدند.
بر اساس طرحی که در کنگره مطرح است، وزارت امنیت ملی آمریکا موظف به جمع آوری اطلاعات در باره رسانه های اجتماعی بازدید کنندگان خارجی است.
به گفته مقام های امنیتی آمریکا، این طرح همچنین ناشی از حمله تروریستی دسامبر گذشته در سن برناردینو کالیفرنیا است که زوج عامل آن ازطریق اینترنت، پیام های خصوصی در باره تعهد خود به گروه های تروریستی مبادله می کردند.
وزارت امنیت ملی آمریکا اعلان کرد: هر چند همیشه حساب های متقاضیان روادید یا مهاجرت در رسانه های اجتماعی را بررسی نمی کند، اما فهرستی از تقریبا ده ها مورد در اختیار دارد که رسانه های اجتماعی برای بررسی صلاحیت ورود متقاضی به خاک آمریکا می تواند بررسی شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =