تسنیم نوشت:

در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو که بر تهیه برنامه زمان‌بندی نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی تاکید شد، وزیر صنعت گفت: تعداد زیاد خودروسازی در کشور به صلاح نبوده و می بایست برای اقتصادی نمودن تولیدات این صنعت به سمت ادغام حرکت کنیم.

در بیست و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر و اعضاء شورا در محل وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شد، مقرر گردید با هماهنگی با وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس برنامه توزیع سوخت مناسب و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برنامه زمانبندی طرح نصب فیلتر دوده DPF روی خودروهای دیزلی تهیه و به دولت ارائه گردد.

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو گفت : در این نشست همچنین در خصوص بحث افزایش سهم ساخت داخل خودرو در کشور با توجه به نقطه نظرات ارائه شده لزوم هماهنگی و همکاری تنگاتنگ خودروسازان و قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت.

قربانی افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته چه در زمینه قطعه‌سازی و چه در زمینه خودرو باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که با تولید پلت فرم داخلی و محدودیت در تعداد خودرو و خودروساز به جهت توجه به تیراژ اقتصادی ، توان ساخت داخل را افزایش داد.

به گفته سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد مواردی همچون طراحی و مهندسی و صادرات باید در برنامه تمامی خودروسازان و قطعه سازان قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مهندس نعمت زاده با اشاره به تجربیات کشورهای صاحب صنعت خودرو ، تصریح کرده، تعداد زیاد خودروسازی در کشور به صلاح نبوده و می بایست برای اقتصادی نمودن تولیدات این صنعت به سمت ادغام و مشارکت حرکت کنیم و بدین معنی که افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین ،کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اصلاح وضع موجود گفت: به هیچ وجه صلاح نیست از صفر شروع کنیم بلکه باید با جبران کاستی ها بر اساس اهداف تعیین شده و برنامه اجرایی حرکت کنیم.

نعمت زاده گفت: مشارکت‌های بین المللی و صادرات یک ضرورت است و مشارکت‌های تکنولوژیک با خارجی‌ها به شرط توسعه صادرات به نفع ماست.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی بی سواد A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    60 2
    اون یه ذره رقابت رو هم حذف کنید تا بازار انحصارکامل بشه اون وقت ماشین 5 میلیونی رو بدن 50 میلیون
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    44 0
    به جای ادغام، خصوصیشون کنین.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    39 1
    این ره که تو میروی به ترکستان است
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    34 0
    شما خصوصیشون کنید و ظرف سه سال انحصار رو بردارید اونوقت لازم نیست اینجوری رهنمود صادر کنید و چیز بهشون یاد بدید خودشون یاد میگیرن چیکار کنن.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    13 2
    البته جناب وزیر صنعت آقای نعمت زاده کاملا حق دارند ، ایشان دارند آینده را می بینند که زمانی که قطب سوم خودروسازی مانند قطب سوم پتروشیمی در چابهار توسط خارجیها راه اندازی شد کاملا انحصاری و یکه تاز میدان باشد و مدعیان و معترضان زیادی نداشته باشد و 100ها هزار خودروی گران قیمتی که هم اکنون مستقیما از خارج وارد میشوند آن زمان در ایران ساخته شده و حتی سود دلالی و واردات خودرو نیز به جیب صاحبان قطب سوم خودروسازی کشور برود و البته مدعیان ادغام شده هم در آستانه ورشکستگی و حذف از رقابت قرار گیرند ، حالا فقط این پرسش از آقای وزیر مطرح میشود که صاحبان واقعی این قطب سوم چه اشخاصی هستند و آیا خود این آقای وزیر متمول نیز از سهامداران آن میباشند ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    25 1
    راه انداختن کارخانه های مونتاژ کننده خودرو چینی بزرگترین خیانت به اقتصاد و سلامت جامعه است. از مونتاژ پژو رسیدیم به مونتاژ لیفان و ام وی ام و...
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    33 0
    ما خواستار استیضاح وزیر صنعت هستیم. مواضع و اظهارنظرات و اقدامات ایشان کاملا خلاف چیزی است که مردم می خواهند.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    35 1
    برخلاف بقیه وزرای دولت این وزیر و وزیر ورزش جزو ضعیفترین وزرای دولت هستن.ایشان از این همه فساد و ضعف در خودروسازی با این حرفهاش داره دفاع میکنه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 0
    آره یکی سر مردم را کلاه بزاره بهتره تا یک گروه. حد اقل اعتماد به نفسمون حفظ میشه میگیم یکی سرمان کلاه گذاشته