فارس نوشت:

مدیرعامل هما از اتمام عملیات تعمیر اساسی یک فروند ایرباس A300-600 توسط متخصصان این شرکت و صرفه‌جویی ۳ میلیون دلاری خبر داد و گفت: یک فروند هواپیمای ایرباس دیگر و یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به دولت هم توسط متخصصان داخلی هما در حال اورهال است.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تعمیر و نگهداری هواپیما در این ایرلاین، ‌بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند، ‌بر اساس دستور‌العمل‌های تعمیراتی شرکت سازنده هواپیما و برای اطمینان از ایمنی ناوگان‌، برنامه‌های تعمیراتی خود را در طول سال بر حسب ساعات و سیکل‌های پروازی هر هواپیما برنامه‌ریزی کنند که براساس آن هواپیماها در پایان زمان مشخص شده جهت بازرسی های دوره‌ای و فنی به آشیانه‌ها انتقال می یابند.

وی افزود: بازرسی‌های و تعمیرات دوره‌ای هواپیما اصولاً به انواع چک‌های «C»، «B»، «A» و «S» تقسیم‌بندی می‌شود که در هر بخش هواپیما مورد بازبینی‌های فنی و تخصصی خاص قرار می گیرد؛ بخش S بالاترین نوع بازرسی فنی هواپیما است که در آن تمامی قطعات هواپیما اعم از قطعات اویونیکی و مکانیکی، موتور، بدنه و کابین مورد بازرسی قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت هو‌اپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تمامی این بازرسی‌ها طبق دستورالعمل‌های شرکت سازنده هواپیما و زیر نظر بازرسان فنی و کنترل کیفی مهندسی و تعمیرات انجام می شود‌.

پرورش با بیان اینکه تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران‌ایر مثل گذشته در حال انجام است، ادامه داد: ‌اورهال (تعمیر اساسی) هواپیما در مرکز تعمیرات هما در حال افزایش است.

انجام تعمیرات اساسی یک فروند هوایپمای ایرباس A300-600

وی با بیان اینکه هفته گذشته یک فروند ایرباس پهن پیکر A300-600 هما توسط متخصصان داخلی شرکت تعمیر اساسی شد، گفت: هواپیمای ایرباس مذکور‌ ویژه پروازهای اروپایی هما است.

مدیرعامل شرکت هو‌اپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن زمان تعمیرات اساسی این نوع هواپیما و به منظور بهره گیری از توانمندی‌های داخلی و کاهش هزینه‌ها، همه مراحل تعمیرات اساسی این هواپیما در داخل کشور انجام شد.

پرورش افزود: این هواپیما پروازهای آزمایشگاهی خود را انجام داده و مجوز پرواز را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرد و به تازگی انجام پروازهای خود را از سر گرفته است.

وی توضیح داد: در مراحل تعمیرات اساسی این هواپیما‌ متخصصان مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر توانستند، بیش از 2 هزار و 500 عدد دستورالعمل کاری شامل تست‌های مختلف، بازرسی کامل سازه و رفع اشکالات، بازسازی کامل کابین‌، انجام اصلاحیه‌های مورد نیاز روی سیستم‌های اویونیکی‌، سازه و موتور و رنگ‌آمیزی مجدد هواپیما و همه اصلاحیه‌های اجباری از طرف کارخانه سازنده را با تهیه قطعات آن و صرف 45 هزار نفر ساعت در داخل این ایرلاین انجام شد‌.

مدیرعامل شرکت هو‌اپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:‌ در گذشته تعمیرات اساسی هواپیما‌ها در خارج از کشور انجام می‌شد، اما هم اکنون تمامی تعمیرات از قبیل چک‌های «C»، «B»، «A» و «S» توسط متخصصان داخلی و با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح در داخل کشور انجام می‌‌شود.

صرفه‌جویی ارزی 3 میلیون دلاری با اورهال هواپیما در داخل

پرورش درباره میزان صرفه‌جویی ارزی تعمیر این هواپیما در داخل، اظهار داشت: اگر این اورهال ایرباس در خارج از کشور انجام می‌شد 4 برابر هزینه‌های ما را افزایش می‌داد، در حالی که بسته به میزان قطعات لازم، اورهال این نوع هواپیما‌ حدود 1.5 میلیون دلار برای هما هزینه داشت و حدود 3 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی انجام شد.

پیشرفت تعمیرات اساسی دو فروند ایرباس و بوئینگ 737

مدیرعا‌مل هما افزود: همچنین به تازگی یک فروند هواپیمای ایرباس دیگر توسط هما در حال تعمیر و نگهداری است که تا یک و نیم ماه آینده آماده خواهد شد و تعمیر اساسی آن به اتمام می‌رسد.

پرورش اظهار داشت‌: همچنین یک فروند بوئینگ 737 متعلق به دولت در اختیار هما است که در مرحله تعمیر و نگهداری اساسی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت هو‌اپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: همه این تعمیرات اساسی در داخل هما ‌و توسط متخصصان داخلی اجرا می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    31 2
    تورابه خدا برای جون مردم صرفه جویی نکنید.
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    10 7
    خوشبخاته ایران در اورهال و تعمیرات خوب است
    • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      20 2
      اورهال تبدیل به ضد حال نشه صلوات