فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تغییری در مسئولیت تامین امنیت مرزها انجام نشده است، گفت: تمام مرزها به جز بخش‌هایی که از قبل مشخص و تامین امنیت در آنها به عهده سپاه و ارتش گذاشته شده بود ، در حال حاضر در اختیار مرزبانی ناجا قرار دارد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت پلیس؛ سردار حسین اشتری در حاشیه همایش نکوداشت اسوه‌های ایثار در مشهد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در ارتباط با واگذاری تامین امنیت مرزهای کشور به سپاه و ارتش اظهار کرد: امنیت تمامی مرزها در حال حاضر در اختیار مرزبانی نیروی انتظامی قرار دارد به جز بخش‌هایی که از قبل مشخص شده و تامین امنیت در آنها به عهده سپاه و ارتش گذاشته شده است، هنوز تغییر جدیدی رخ نداده است.

وی گفت: انسداد مرزهای شرقی کشور با جدیت در دستور کار نیروی انتظامی کشور است و هر چه اعتبارات بیشتری در اختیار ما قرار گیرد نسبت به این مهم تسریع خواهد شد.

اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی ماموریت ویژ‌ه‌ای دارد و در 24 ساعت شبانه‌روز با افراد شرور و قاچاقچیان مواد مخدر به ویژه در مرزهای شرقی درگیر است، به همین سبب به صورت میانگین ماهانه چهار یا پنج شهید تقدیم جمهوری اسلامی می‌کند.

وی ادامه داد: البته با امکاناتی که اخیرا در مرزها قرار داده‌ایم و توانمندی‌هایی که به لحاظ الکترونیکی و تجهیزات دفاعی داریم سعی می‌شود تا میزان شهادت کارکنان خدوم نیروی انتظامی به حداقل ممکن برسد، اما همکاران ما برای برقراری نظم و امنیت تا پای جانشان ایستاده‌اند وبه دنبال این هستند که مردم ما و عزیزانی که در حاشیه مرزها زندگی می‌کنند، زندگی آرام و همراه با آسایشی داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: سال گذشته 75 نفر از سربازان و کارکنان مجموعه نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

وی گفت: در بحث امنیت در تمامی استان‌ها به‌ویژه استان خراسان رضوی با اقداماتی که توسط نیروی انتظامی و همکاران ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی صورت گرفته است، وضعیت امنیتی خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم ارتقا یابد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش درخشان RO ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    بنظر اینجانب ، چنانچه در هر یکصد متر از مرزهای کل کشور یک تا دو سرباز مسلح ، در یک کیوسک مجهز به نور افکن و تلفن و بیسیم ، در نظر گرفته شوند ، همچنین سنسورهای لیزری و سیم خاردار در تمام طول مرزها ، نصب شوند امکان ورود قاچاقچییان و تروريستها به شدت کم می شود ، علی القاعده مردم حاضر شوند در این خصوص کمک کنند چون موضوع در ارتباط با جان و سلامت خود و فرزندشان است.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    2 0
    انشالله که از سربازان وظیفه نباشند،چون سربازان وظیفه برای همچین شرایطی نه آموزش کافی می بینند و نه تجهیزات کافی دارند.
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    من تومرز بانه خدمت کردم بادرجه ستوان دومی.واقعا امکانات نمیدن.شرایط سخت .دوری ازخانواده.خطرات قاچاقچی ها و....تازه نیروی انتظامی نمیتونه تو مرز حضورکامل پیدا کنه چون اموزش تخصصی ندادند.سرباز صفر رومیفرستن جلو خودشون تو پاسگاه میخوابن....؟؟؟