ایلنا نوشت:

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: بنده مدت زیادی در سیرجان در خدمت شهید الله‌دادی بودم لذا شهادت ایشان را به مردم استان کرمان و شهر سیرجان تسلیت عرض می‌کنم.

اسحاق جهانگیری با حضور در مراسم هفتمین روز از شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمدعلی الله‌دادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با همین از خودگذشتگی‌های شهدا تا کنون رخ داده است و احساس می‌کنیم در مقابل شهدا مدیون هستیم و باید از آرمان‌های امام و شهدا حفاظت کنیم و امیدواریم که ملت و دولت بتوانند راه شهدا و راه امام را حفظ کنند.

وی در خصوص تحرکات رژیم صهیونیستی و لغو شدن سفر نتانیاهو به واشگتن٬ ابراز کرد: اسرائیلی‌ها از ابتدا به دنبال آن بودند که رابطه جمهوری اسلامی ایران با جهان غرب را به هم بزنند و سعی کردند با ارائه اطلاعات غلطی که در خصوص مسائل هسته‌ای به غرب ارائه می‌کنند شرایطی را به وجود بیاورند که پرونده ایران به شورای امنیت ارسال شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بعد از مذاکرات اخیر که منجر به توافقنامه ژنو شد٬ غربی‌ها پای میز مذاکره آمدند و مذاکره را ادامه دادند و نتیجه این شد که غربی‌ها بفهمند جمهوری اسلامی ایران از یک موضع مستحکم و با استدلال و منطق٬ هم از حقوق هسته‌ای خود دفاع می‌کند و هم افکار دنیا را روشن می‌کند تا در مقابل اتهامات بایستد به طوری که فتوای مقام معظم رهبری هم این امر را بازگو می‌کند که ایران هیچ‌گاه در جهت دستیابی به سلاح هسته‌ای گام برنداشته است. لذا تمامی اظهارات غلط غربی‌ها و رژیم صهیونیستی برملا شد و اسرائیلی‌ها و بعضی از کشورهای منطقه دست به تحرکات وسیعی زدند تا مانع به نتیجه رسیدن این مذاکرات شوند.

جهانگیری در پایان با تاکید بر خط مشی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و دولت تصریح کرد: موضع ما، موضع حق است و انشاالله همین موضع را به پیش خواهیم برد تا به نتیجه برسیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =