درخواست نماینده ماکو: یارانه ثروتمندان قطع و صرف اشتغال جوانان شود

ایرنا نوشت:

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی خواستار قطع یارانه ثروتمندان و اختصاص آن برای ایجاد اشتغال جوانان تحصیلکرده شد.

محمد علیپور در نطق میان دستور امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: بهمن ماه، ماه به ثمر نشستن خون های ریخته شده و یادآور خاطرات مبارزات یکپارچه ملت ایران علیه طاغوت است.

وی افزود: آمریکایی ها 50 سال به سران طاغوت دیکته کرده بودند که ایران یک ماه هم نمی تواند بدون اتکا به آمریکا، کشور را اداره کند و اقتصاد و ارتش کاملا به آمریکا وابسته بودند اما امروز به کوری چشم امریکایی ها، سی و ششمین سالگرد پیروزی خون بر شمشیر را جشن می گیریم.

نماینده مردم ماکو گفت: همه توطئه های آمریکا از جمله تحریم ها و سقوط قیمت نفت در پرتو رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و مقاومت و پایداری ملت شریف ایران محکوم به شکست هستند.

وی از سفر رییس مجلس شورای اسلامی به منطقه آذربایجان تقدیر کرد و گفت: باوجودی که دولت محترم در بودجه سال 93 مکلف شده بود افراد غیر نیازمند به دریافت یارانه نقدی را شناسایی و یارانه آنها را قطع کند اما این مصوبه اجرایی نشد.

علیپور خاطرنشان کرد: معضل بیکاری جوانان تحصلیکرده مورد غفلت واقع شده است.

وی اضافه کرد: روز به روز بر تعداد تحصیلکرده های بیکار اضافه می شود و تقریبا از 3 سال قبل استخدام های دولتی در وزارتخانه ها به حالت تعطیل درآمده است.

این نماینده مجلس معتقد است باید یارانه ثروتمندان قطع و صرف اشتغال جوانان شود.

وی ادامه داد: اکثر جوانان نمی توانندازدواج کنند وآنها که ازدواج کرده اند سربار پدرمادر هستند.

علیپور خواستار لغو نشدن تعهد خدمت فرهنگیان به آموزش پرورش شد و مراکز تربیت دبیر را بهترین مراکز برای تربیت معلمین دانست.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =