تسنیم نوشت:

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: فقرِ درمانی توسط ریاست جمهوری در حال پیگیری است و امیدواریم در ماه‌های آینده جشن بدون دفترچه (همه مردم دارای دفترچه می‌شوند) با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود.

علی ربیعی ‌در شورای اداری شهرستان اسدآباد، با اعلام اینکه "در شرایطی هستیم که با میلیاردها دلار هزینه, رشد کشور محقق شده است" گفت: در بخش تورم رقم بالایی را شاهد هستیم اما برخی از علائم مثبت از کاهش فاصله‌ها بین طبقات جامعه است که این نشان از گسترده‌ بودن طرح است.

وزیر کار از مثبت بودن افکار عمومی و فضای بین‌المللی به‌نفع ایران خبر داد و گفت:‌ به‌طور کلی ثبات ارزشمندی در منطقه حاکم است و مسیر مذاکرات غیرقابل برگشت است. حتماً نیز به نتیجه می‌رسد و با حفظ حقوق و عزت ملت این مسیر را دنبال می‌کنیم.

ربیعی با بیان اینکه فرق این دولت با دولت‌های گذشته داشتن انسجام رفاهی بیشتر است، گفت: در این دولت شورای عالی رفاه بعد از 8 سال تشکیل شد و در سیاست‌های رفاهی در مسیری افتاده‌ایم که هرچقدر بخواهیم آن را تقویت کنیم به طبقات اجتماعی کمک کرده‌ایم.

او گفت: سیاست رفاهی همراه با کار کارشناسی می‌باشد و بودجه امسال وزارت کار نیز نسبت به سال گذشته از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.

ربیعی یکی از مشکلات کشور را فقر غذایی دانست و گفت: امسال در بحث فقر غذایی 3 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که ما نیز به‌دنبال گسترش بیمه‌ها هستیم که بتوانیم بیمه ارزان‌قیمت را به همه مردم ارائه کنیم.

او گفت: فقرِ درمانی توسط ریاست جمهوری در حال پیگیری است و امیدواریم در ماه‌های آینده جشن بدون دفترچه (همه مردم دارای دفترچه می‌شوند) با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود.

وزیر کار با بیان اینکه در بخش درمان، تأمین اجتماعی 12هزار میلیارد تومان به بخش درمانی جامعه کمک کرده است، اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون 6 میلیون نفر بیمه شده‌اند و در بحث بیمه‌های اجباری که رابطه مستقیم با اشتغال دارند بیش از 300 هزار نفر بیمه شده‌اند.

ربیعی یکی از مشکلات را نبود هم‌افزایی در برخی از وزارت‌ها در دولت قبل دانست و گفت: با اقدامات انجام شده هم‌افزایی در برخی از وزارت‌ها مانند وزارت کار انجام شده است که با این هم‌افزایی معلولان به‌راحتی بتوانند به حقوق خود برسند که یکی از آن حقوق‌ها اشتغال است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =