اقتصاد نیوز به نقل از عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم وصنعت ایران نوشت: با توجه به قراردادهای جدید خودروسازان کشور با بزرگان اروپا و تولید خودروهای روز، صنعت قطعه‌سازی در ایران متحول می‌شود

عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم وصنعت ایران گفت: با توجه به قراردادهای جدید خودروسازان کشور با بزرگان اروپا و تولید خودروهای روز، صنعت قطعه‌سازی در ایران متحول می‌شود.


امیرحسن کاکایی افزود: در قراردادهای جدید، خودروهایی وارد بازار ایران خواهند شد که از تکنولوژی بالایی برخوردارند و اجرایی شدن این قراردادها باعث می شود سطح صنعت قطعه‌سازی کشور بالا رفته و قطعات با فن‌آوری روز به تولید برسند.

او گفت: در چنین شرایطی بهتر است تا قطعه‌سازان کشور با مطالعه قراردادهای خودرویی به سمتی حرکت کنند که بتوانند قطعات مورد نیاز این خودروها را به تولید رسانده و با گرفتن شرکای تجاری اروپایی سطح کیفی محصولات خود را با آنها برابر کرده و به صادرات در بازارهای جهانی بیاندیشند.

کاکایی افزود: صنعت قطعه‌سازی ایران در دولت گذشته با توجه به افزایش درآمدهای نفتی و واردات قطعه از چین به کما رفت که به نظر می‌رسد قراردادهای جدید صنعت خودرو می‌تواند قطعه‌سازان را هوشیار کرده و به آنها زندگی دوباره بخشد.

او گفت: اتفاق مهمی که در این صنعت رخ می‌دهد این است که صنعت قطعه‌سازی کشور جهش بزرگی در خصوص تکنولوژی طی خواهد کرد و قادر است تا با جوینت شدن و گرفتن شرکای تجاری قوی، ایران را به یکی از قطب‌های تولید قطعات استاندارد رنو و پژو تبدیل کند.

 

22439

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    6 0
    ممنون که هر چند وقت یکبار یه مطلب طنز می زارید ما م کلی می خندیم ....
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    6 0
    به نظرم بهترین کار اینه که کشور فقط به قطعه سازی بپردازه نه خودرو سازی.چون توی قطعه سازی میتونیم از نظر کیفی و دستمزد کارگر با دنیا رقابت کنیم ولی تو خودروسازی تو این 40 سال نشون دادیم چکاره ایم
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    مثل همون جوک غولهای جاده مخصوص که گفتین اینم خنده دار بود ممنون ما همون خودرو استاندارد یورو 4 هم اگر واقعا" یورو 4 باشه تولید کنیم نه مونتاژ که اونم قطعاتش از 100 تا کشور وارد میشه کافیه نمیخواد قطب قطعه سازی اروپا بشیم مردم خودمونو به کشتن میدن حالا نوبت اروپاست؟؟؟؟