4 نفر از مدیران بانک های کشور در پی دستور مقامات عالی کشور مبنی بر برخورد با دریافت کنندگان حقوق های نامتعارف برکنار شدند تا به این ترتیب شبکه بانکی تا کنون بزرگترین قربانی نبود ضابطه در پرداخت حقوق ها و افشاگری ها در این زمینه باشد.

مریم یعقوبی:

از زمان آغاز موج افشای فیش های حقوقی مدیران و مسئولان، مدیران شبکه بانکی کشور بیش از سایر بخش های در کانون توجه قرار دارند؛ توجه و حساسیتی که با برکناری 4 مدیرعامل بانک طی روزهای اخیر مشخص شد چندان هم بیراه نبوده است چرا که تا کنون دریافت حقوق های نامتعارف از سوی دستکم 4 مدیرعامل بانک اثبات شده است و گفته می شود مدیران دیگری نیز در صف تعیین تکلیف قراردارند.  

بنا بر آنچه منابع رسمی و غیررسمی اعلام کرده اند، مدیران عامل بانکهای صادرات، ملت و قرض الحسنه مهر ایران از سمت خود استعفا کرده اند. بع عبارت دیگر اسماعیل لله گانی از بانک صادرات، سیامک دولتی از بانک قرض الحسنه مهر ایران و علی رستگار از بانک ملت استعفا داده‌اند.

این همه در حالی است که علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز هفنه گذشته برکنار و سهمانی مدیرعامل بانک توسعه تعاون جایگزین او شده بود.

استعفانامه پرگلایه

گرچه اخبار مربوط به استعفا یا برکناری این مدیران خیلی کوتاه بود اما این اتفاق چندان بدون حاشیه هم نبوده است؛ حداقل اینکه متن نامه استعفای لله گانی مدیرعامل سابق بانک صادرات این گونه نشان می دهد.

 

لله گانی در نامه استعفای خود نوشته است:

"جناب آقای دکتر طیب‌نیا

مقام عالی محترم وزارت امور اقتصادی و دارائی و رئیس مجمع بانک صادرات ایران

با سلام و احترام؛

 همانگونه که مستحضرند اینجانب در تاریخ  ششم اسفندماه سال 93 به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره  بانک صادرات ایران منصوب و در طول یکسال و چهار ماه که در این بانک حضور و فعالیت مستمر و شبانه روزی داشتم، تمام همت، عزم و اراده خود را در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف و بزرگوار میهن اسلامی بکار بسته و در سایه منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای حمایت از تولید و اشتغال در کشور تلاش نموده‌ام.

در طول این مدت علاوه بر مسئولیت خطیر و پر ریسک این بانک، ساماندهی معضلات مبتلا به تعاونی اعتباری منحله میزان که از طرف مسئولین محترم نظام و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این بانک سپرده شد، بر عهده اینجانب قرار گرفت. مسئولیتی که با توجه به وقوع بحران اجتماعی و امنیتی ناشی از عملکرد تعاونی منحله مذکور در سطح چند استان بود، با همت تمامی همکارانم در این بانک به نحو شایسته و مطلوبی مدیریت شد بطوریکه تاکنون انتظارات حدود ٩٢ درصد از سپرده گذاران ساماندهی شده و مشکل امنیتی مورد بحث مرتفع گردید. بدین ترتیب تصدیق می فرمائید که در طی این مدت اینجانب مدیریت دو مجموعه شامل بانک صادرات ایران و تعاونی اعتباری منحله میزان را بر عهده داشته‌ام.

خداوند متعال را شاکرم که در طول این مدت تمامی امور بر طبق ضوابط و مقررات صورت پذیرفته و کلیه پرداختها به کارکنان، مدیران و اینجانب کاملاً با مصوبات قانونی مجمع و رویه ٦٣ ساله فعالیت  این بانک و افزایش ضرایب سالانه مطابق بوده و در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم محقق شده است. بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور و دارای نزدیک به ٣٠٠٠ واحد صفی و ستادی و تعداد ٣٢٠٠٠ نفر پرسنل و منابع بالای ١١٥٠ تریلیون ریال و حجم دارائی های ١٣٧٠ تریلیون ریال مشغول فعالیت می باشد. علیرغم کسب این توفیقات در طول مدت کوتاه حضور در بانک صادرات ایران با توجه به فضای ایجاد شده در رسانه های کشور درخصوص پرداختهای بالا به مدیران صرفاً به احترام مردم عزیز کشور و تنویر افکار عمومی و به دلیل اینکه بنده همواره خود را سرباز وفادار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این ملت می دانم. خواهشمند است با استعفای داوطلبانه اینجانب موافقت فرمائید.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از پرسنل گرامی و ارزشمند بانک صادرات ایران، امیدوارم در هر مقطع از زمان و به اقتضای هر آنچه به افزایش رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک می نماید، انجام وظیفه‌نمایم."

شنیده های غیررسمی همچنین از جایگزینی «سیاوش زراعتی» مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در امور بانکی به جای مدیرعامل مستعفی بانک صادرات حکایت دارد.

 

جایگزین های مدیران عامل بانک های ملت و قرض الحسنه مهر ایران

آن گونه که روابط عمومی وزارت اقتصاد گفته است "در جلسه‌ای که هیأت مدیره بانک ملت تشکیل داده با درخواست استعفای علی رستگار موافقت شده است و هادی اخلاقی به عنوان جانشین وی انتخاب شد".

«مرتضی اکبری» عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران نیز به سمت مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران منصوب و جایگزین «سیامک دولتی» شده است.

 

تصمیم‌گیری درباره اعضای هیات عامل صندوق توسعه در دستور کار

موج تغییرات به بانک های محدود نمی شود و قرار است و اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی برای تشکیل جلسه به دفتر رئیس جمهور فراخوانده شده اند.

محمد باقر نوبخت به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین دبیر هیات امنای صندوق توسعه ملی اعضا را برای حضور در جلسه هفته آینده دعوت کرده است.

بر اساس آنچه که در نامه نوبخت آمده، بررسی و تصمیم گیری در خصوص اعضای هیات عامل و همچنین سایر موارد در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعات دریافتی ظاهرا مواردی که از جلسه گذشته که حدود یک ماه پیش برگزار شد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تشکیل این جلسه در شرایطی که حواشی فراوانی درباره حقوق رئیس صندوق توسعه ملی مطرح شده است نمی تواند بی ارتباط با این مسائل باشد.

این جلسه که به ریاست رئیس جمهور برگزار می شود با حضور وزرا و سایر اعضا خواهد بود. بر این اساس وزرای اقتصاد، نفت، "تعاون، کار و رفاه اجتماعی"، رئیس کل بانک مرکزی، دادستان کل کشور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق تعاون و همچنین رئیس هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی برگزار می شود.

جلسه این دوره هیات امنای صندوق توسعه ملی در حالی ساعت ۱۱ روز شنبه همزمان با ۱۲ تیرماه به میزبانی رئیس جمهوری تشکیل می شود که دو جلسه قبلی اعضا حدود یک ماه پیش و در اسفند ماه برگزار شده بود.

 

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • .... ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    61 0
    يعني رياست محترم بانك مركزي اطلاع نداشتن زير دستيش چقدر ميگيره
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      41 1
      اینا که مدبرن والا زیر دستاشون هم تو بانکا نجومی می گیرن یکی از فامیلامون با دیپلم رفته سر کار و یک لیسانس الکی گرفته پستی هم نداره دو تا خونه ی ویلایی هر کدوم بالای یک میلیارد دارهیک آپارتمان 900میلیونی هم داره بعلاوه دوتا ماشین . این چیزایی هست که ما میدونیم بقیه اش الله اعلم خداییش من که راضی نیستم
    • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      11 2
      خيلي برام اين جو رسانه اي كه راه افتاده عجیبه چون من تو بانک خصوصی هستم و میدونم که تو بانک ما بیش از 500 نفر هستن که حقوق ماهیانشون بالای 100 میلیون تومنه . در حالیکه کارمندا که بیشترین حجم کار بر روی دوششونه و همیشه در معرض بازخواست و تنبیه این مدیران میلیاردی هستند معمولا دریافتی شون زیر دو میلیون تومنه .
    • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      1 0
      دیگه همینه بنظرم هیچ راهی نداره کلا خبر ناراحت نشی ها ولی خیلی ها همینطورن و فقط منصوب به هیات مدیره ها نیست.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    49 0
    کاش قبل از استعفا مورد بازجویی و تحقیق و تفحص قرار می گرفتند
    • بی نام RO ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      20 0
      ااااااا اونجوری اونا هم مجبور میشدن یا پته خیلیای دیگه رو رو آب بریزن یا از کشور فرار کنن مثل خاوری
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    34 0
    دولت زودبه مسئله دريافتي هاي نجومي رسيدگي كند واقعا اگررسيدگي نشه اين دولت درمرحله بعدراي نمياره
  • تاريخ A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    42 0
    اينها كه همه خود را خادم و خدمتگذار و سرباز مي دانند و ادعاي استعفاي داوطلبانه دارند پس اخراج كجاي كار است؟ مردم را سركار گذاشتيد؟ ....
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    17 34
    روحانی مچکریم..ما میدونیم که تقصیر دولت قبلیس
    • دات کام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      20 32
      باور کن اگه میتونست بدون شک میگفت کار دولت قبله . یعنی یه جور شده که اصلا نمیتونه ورگنه شک نکن میگفت
    • استارتر33 A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      1 0
      خوب این که کاری نداره. ببینید که همین مقام ها در دولت قبل چقدر میگرفته اند و این پرداخت های میلیونی از چه زمانی شروع شده است. اونوقت میفهمید که تقصیر احمدی نژاد هست یا نیست..
    • دات کام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
      1 1
      در پاسخ به "استارتر33" طرف یکسال و خورده هست که شده مدیر بانک ، بعد میگی مربوط به دولت قبله؟؟؟ اصلا گیرم که اونا دادن خوب اینا چرا جلوش رو نگرفتن؟
  • سعيد A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    54 2
    سلام در اين هياهو عليه دوات تدبير ، كاش فيش حقوقي مديران چند شغله شهرداري تهران هم بررسي شود
  • دات کام RO ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    15 13
    خوب من فقط از اونایی که هی میگن قبلا این همه اختلاص شده یه سوال دارم. دوست عزیز که دنبال کلیدی چرا نمیای جواب بدی؟ مگه همونی نبودی که هی حرف از اختلاص میزدی؟ چرا نمیای جواب ما رو بدی؟ من با اون دولت قبلم بدم ولی الآن سوال اصلی اینه این بود مبارزه با فساد؟ این بود؟
    • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      14 15
      اختلاس جناب دلواپس
    • دات کام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      16 11
      حالا من یه اشتباه املایی کردم تازه نمیشه تصحیحش کرد. گفتم که من از دولت قبل به هیچ عنوان خوشم نمیاد. ولی تویی که دنبال کلید بودی الآن کجایی؟ داری دنبالش میگردی؟ 234 میلیون رو چیکارش میکنی؟
    • دات کام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      11 7
      یه اشتباه املایی داشتم . درستش اختلاس هست
    • ناشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      5 3
      دات کام امید است مسئولان ملت را از دست اختلاسگران خلاص کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    15 2
    دو نکته لازم است بررسی شود اولا ایا حقوق و پاداش ها از بیت المال بوده یا خیر که در صورت منفی بودن هیچ دلیلی بر عزل و استعفا نیست. دوما با عزل و استعفا بدون بررسی و حذف علل فساد هیچ چیزی درست نمیشود دولت از جوسازی نترسد و کار درست را انجام دهد و از کارهای عوام فریبانه قبلی ها پیروی نکند
  • رضا راد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    21 0
    برکناری کافی نیست
  • همراه A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    20 7
    اعدام کمترین مجازات این دزدان بیت الماله.
    • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      12 1
      اگر بخواهند اعدام بكنند ديگر كسى تو حكومت نميماند كه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    28 0
    لطفا يه نَفَر توضيح بده كه چجوري يه آقايي تو ده تا هيّئت مديره عضو ميشه؟ واقعا قحط الرجال اومده؟ دريافتي هاي حاصل از عضويت تو هيّئت مديره ها تو كدوم فيش مياد؟
  • سجاد A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    31 1
    اگه رهبر کره شمالی بود الان تک تک این دزدان رو مقابل توپ جنگی به فنا میداد
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    23 0
    خوشبختانه اینهایی که برکنار شدن از بی عرضه ترین مدیرها هم بودند
  • هادی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    22 0
    دقت کردید؟ تبلیغات بانک صادرات و ملت از همه بانک ها بیشتر بوده در این مدت. چرا؟ چون مدیران نالایق به دنبال مطرح کردن خوشون
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    20 0
    مدیرعامل سابق بانک ملت ظرف یک سال از یه مدیر میانی تبدیل شد به مدیرعامل
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    11 0
    لله گانی که مدیر صادرات بود قبلا مدیر همون بانک قرض الحسنه بوده که مدیرش برکنار شده
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    14 0
    بقیه بانکی ها چی؟
  • مجید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    13 0
    خوبه مقایسه ای هم بشه بین حقوق مدیران بانک ها با بقیه مشاغل مثل بیمه ها، سرمایه گذاری های دولتی و....
  • امین A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    8 13
    ایناواقعا مردمو چی فرض کردن؟ اول اینکه اسم رهبر عزیز رو شما کلاه برداری نباید به زبون بیارین. دوم اینکه چرا بازجویی نمیشن؟ سوم اینکه اگه فقط یه استعفا بدن و برن یعنی سرپوش گذاشتن رو دزدیاشون
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    8 0
    خوبه عملکرد این مدیران را هم بررسی کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    7 1
    امیدوارم این روند نظارت ادامه داشته باشه
  • حسین A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    14 4
    دولت قبل یکاری کرده ده تا دولت دیگه باز بیاد راس کار همین اشو همین کاسه
  • ناشناس A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    18 1
    یعنی یک نفر در یک نهاد فساد می کند بعد از افشا با استعفا پرونده بسته می شود؟نباید این افراد بدلیل خیانت به کشور و اسلام محاکمه شوند و به سزای اعمال خود برسند؟
    • دات کام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      11 7
      نه چون هنوز یه عده دنبال کلید میگردن و حقوق 234 میلیونی رو میبینن ولی خودشون رو زدن به خواب.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    10 0
    چرا به دريافتي مديران ارشد بيمه البرز رسيدگي نمي شود؟؟؟؟
  • ناشناس A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    12 0
    کاش فیش حقوقی کارکنان هر 3قوه منتشر شود و موسساتی که تحت نظر دولت نیستند.هرچند که دولت نهاد بزرگتری است و بایدبرای برقراری عدالت بیشتر تلاش کند
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    18 0
    همه حرامخوارهارو بريزيد تو دريا اكه راست ميكيد ، كليه اموالشونو مصادره كنيد ، در غير اينصورت شريك جرم هستيد ، مكه دستور داده نشده كه به اشد مجازات برسن ؟ كوتاهي نكنيد كه مردم جوابتونو در انتخابات بعدي خواهند داد
  • قربانی A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    13 0
    معلم بازنشته اموزش وپرورشم.بعد30سال خدمت و10ماه از تاریخ باز نشستگی پاداشم یک سوم حقوق بعصی ار حقوق نجومی ماهانه ای اقایون است که هنوز پرداخت نشده . مگه iqاینا چقدره؟کلیدی می گفتن این بود .
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    3 0
    اونوقت وزارت علوم در استخدام رو روی سه چهار هزار فارغ التحصیل نخبه دانشگاهی بسته به بهانه اینکه بودجه واسه استخدام نیست. اونها هم چاره ای ندارن جز اینکه برن....
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    1 0
    معیار نجومی بودن حقوق چقدره؟
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    3 0
    در شهر کوچک ما با 45000نفر حداقل 300 نفر حقوق بالای 4 یا 5 تومن و قاضی و پزشک بالای 10 و 20 تومن دریافتی دارند.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    1 1
    افراد جدید که معرفی شدند ایا با قوانین جدید که پرداخت را به 23 تومن محدود میکند امده اند یا قانون پرداخت نجومی به جای خودش همچنان هست؟
  • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    2 0
    میگم که حالا که اینا دارن استعفا میدن و میرن تکلیف اون همه پولی که تا حالا گرفتن چی میشه ؟ بار خودشونو بستن دیگه . این خونه های چند میلیاردی و ماشینهای آنچنانی و مسافرت های اینچنینی و بریز و بپاش هاشون بس نیست ؟ حالشو میبرن . کسی هم از قانون " از کجا آورده ای ؟ " خبر نداره و اگر هم داشته باشه کو جواب ؟