نایب رئیس شورای شهر تهران درباره جلسه غیرعلنی دیروز شهردار با اعضای این شورا، توضیح داد و گفت قالیباف برای پاسخ به سئوالات اعضای شورا آمده و بخشی از این سئوالات مربوط به تغییرات بی سر و صدای شهرداران در پایتخت بوده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرتضی طلایی درباره حضور دیروز قالیباف در شورای شهر توضیح داد: برخی از اعضای شورای شهر درباره تغییرات مدیریتی اخیر، توضیحاتی از شهردار تهران می خواستند. هر چند به نظر می رسد بخش عمده ای از این تغییرات، اجتناب ناپذیر بود، ولی باز هم شورای شهر از شهردار سئوال داشتند که چرا این تغییرات با آنها هماهنگ نشده و آنها از طریق رسانه ها از این تغییرات مطلع شده اند.

نایب رئیس شورای شهر با اعلام اینکه شورا حق دارد درباره تغییرات در شهرداری تهران مطلع باشد، درباره تغییر حدود 10 شهردار در تهران گفت: البته 2 تن از شهرداران، رئیس سازمان و معاون شهردار شده بودند، 2 شهرداری منطقه نیز با سرپرست اداره می شد و یک شهردار نیز منتقل شده بود، برای همین 5 تغییر، اجتناب ناپذیر بود، ولی انتظار اعضای شورا این است که تغییرات مدیریتی در این سطح به اطلاع شورا رسانده شود.

مرتضی طلایی در ادامه توضیح داد: هر چند مصوبه ای در شورای شهر تصویب شده که شهرداری تهران، دستورالعمل انتصاب مدیران و شرایط احراز پست های مدیریتی را تهیه کند، ولی هنوز این کار در دست اقدام است و چنین سندی برای تصویب به شورای شهر نیامده. با این حال معتقدیم شهرداری حق دارد تغییرات مورد نظر خود را انجام دهد ولی اعضای شورای شهر نیز انتظار دارند خبر این تغییرات به آنها داده شود نه از روزنامه ها بخوانند.

توضیح قالیباف برای تغییرات بی سر و صدا

طلایی در ادامه گفتگوی خود با خبرآنلاین درباره دلیل تغییرات بی سر و صدا در شهرداری تهران، توضیح داد و گفت: البته آقای دکتر قالیباف نیز استدلال هایی داشت که چرا بدون اطلاع شورای شهر اقدام به این تغییرات کرده. او با توضیح اینکه تغییرات در شهرداری تهران مورد نیاز بود، اینطور گفت که نمی خواستیم گرفتار توصیه های مختلف این و آن شویم که شهردار به ما تحمیل کنند. از سوی دیگر نمی خواستیم آبروی افراد در معرض خطر قرار گیرد و بازار شایعه گرم شود. برای همین تغییرات را بدون اطلاع دیگران انجام دادیم.

تقدیر از رضازاده برای استعفا از فدراسیون وزنه برداری

در جلسه علنی شورای شهر، اعضای این شورا از حسین رضازاده برای ماندن در شورا و استعفا از حضور در انتخابات فدراسیون، تقدیر و تشکر کردند. حسین رضازاده به دلیل دوشغله شدن و حضور همزمان در شورای شهر و راس فدراسیون وزنه برداری از سوی سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش تحت فشار قرار گرفته بود که از یک پست استعفا دهد و با وجود حمایت مهدی چمران از حضور او در این جایگاه ها، رضازاده ترجیح داد از حضور در انتخابات فدراسیون وزنه برداری استعفا دهد. این استعفا مورد حمایت اعضای شورای شهر قرار گرفت.

توهین مدیر ارشد شهرداری به شورای شهر و رسانه ها

موضوع دیگری که امروز در صحن علنی شورای شهر مورد اعتراض اعضا اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان قرار گرفت، توهین شهرام گیل آبادی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران بود. او در گفتگویی که سایت شهرنوشت، وابسته به شهرداری تهران منتشر کرده بود، در واکنش به برخی اعتراضات اعضای شورای شهر درباره عملکرد شهرداری تهران گفته بود برخی فساد فکری دارند و دنبال ایجاد فضایی برای نمایش خود هستند.

با وجودی که این خبر، در رسانه های مختلف منعکس شد، شهرداری تهران تاکنون حاضر به ارائه توضیح یا پوزش در این باره نشده است. با این حال، یک عضو هیات رئیسه شورای شهر از قول گیل آبادی اعلام کرده بود او گفته خطاب من اعضای شورای شهر نبوده، بلکه منظورم برخی از رسانه ها و خبرنگاران بود.

این اظهارات امروز در صحن علنی شورای شهر مورد اعتراض احمد مسجدجامعی قرار گرفت. او در تذکری گفت: نواری در اختیار من گذاشته اند که موضوع را بررسی کنم، مشکل ما این نوار نیست، مشکل اینجاست که سایت رسمی آن سازمان، اظهارات این فرد را در گفتگو با خبرنگار آن سازمان به اینصورت منتشر کرده و اینطور برداشت می شود که خطاب این فرد، اعضای شورای شهر بوده است. پس از 5 روز هم این مصاحبه انعکاس زیادی داشته و حتی تکذیب هم نشده است. برای همین خواستار پوزش از شورای شهر و رسانه ها هستیم.

مرتضی طلایی نیز در تذکر خود به این نکته اشاره کرد و گفت: این که فرد یاد شده، بخواهد موضوع را اصلاح کند و محور سخنان خود را به سمت رسانه‌ها تغيير دهد، برای شورای شهر قابل قبول نيست و باید دوستان حداقل عذرخواهي كنند.

باز هم دعوای بر سر رای راستگو به قالیباف

در بخشی از جلسه امروز، اسماعیل دوستی، عضو اصلاح طلب شورای شهر درباره یکی از مصوبات مربوط به سمن ها، در حال توضیح بود که الهه راستگو، منشی شورای شهر وارد صحبت او شد و گفت: چرا وقتی اسم من در یک طرح می آید شما مخالفت می کنید؟ تا کی باید جواب رای خودم به آقای قالیباف را بدهم؟

اسماعیل دوستی در پاسخ گفت: من اسم شما را ندیدم، به هر حال به خواهرمان حق می دهم عصبانی باشد، ولی خطاب من به شما نیست. اصلا اسم شما در این طرح وجود ندارد که بخواهم با شما مخالفت کنم.

اظهارات دوستی باعث خنده اعضای شورای شهر شد ولی در ادامه، راستگو با روشن کردن مجدد میکروفن خود، سخنی با تندی به دوستی گفت که این عضو شورای شهر ترجیح داد جواب ندهد و در پاسخ او فقط سکوت کند. البته سایر حضار هم ناگهان سکوت کردند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =