"مواظب دوچرخه سواران و موتورسیکلت سواران باشید"

کمپین "مواظب دوچرخه سواران و موتورسیکلت سواران باشید" روز دوشنبه 7 اردیبهشت ماه، با تلاش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و طی مراسمی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران: در آیین آغاز به کار این کمپین، نمایندگان برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط از جمله کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، کارگروه ایمنی راه‌های کشور، سازمان تاکسیرانی، شهرداری تهران، فدراسیون دوچرخه سواری و جمعی از قهرمانان موتورسواری و دوچرخه سواری کشور حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم، ابوالقاسم ایرجی، مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سخنان خود از موضوع ایمنی راه‌ها به عنوان یک مسئله اساسی در کشور یاد کرد و گفت: علیرغم این که دستگاه‌های ذیربط سال‌ها در این زمینه تلاش کرده‌اند، اما همچنان میزان تلفات، ضایعات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی و جاده‌ای زیاد است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: بنابراین هر اندازه برای حساس سازی دستگاه‌های مسئول، سازمان‌ها، خبرنگاران، اصحاب رسانه‌ و دیگر اقشار جامعه تلاش کنیم باز هم کم کاری کرده‌ایم مگر زمانی که بتوانیم خسارات و آمار کشته و زخمی شدگان این گونه سوانح را به حداقل برسانیم.

وی گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حوزه ایمنی راه‌ها و فرهنگ سازی در این زمینه رسالت و مسئولیت ذاتی دارد که پیش از این مغفول مانده بود اما از سال گذشته و در پی نام گذاری دهه حاضر از سوی سازمان ملل متحد با عنوان دهه "تلاش برای ایمنی راه‌ها"، با هماهنگی و همکاری فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) فعالیت در این زمینه را با ارائه طرح‌های مختلف به صورت جدی تر دنبال کرد.

ایرجی از پروژه فرهنگی و آموزشی "هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید" و به عنوان یکی از طرح‌های مرتبط با این موضوع که از سوی کانون در دست اجرا و بررسی است یاد کرد و افزود: پروژه "هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید" از سال گذشته آغاز شده و در سطح رانندگان اتوبوس‌های بین شهری کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، گفت: طرح دیگری که در نظر گرفته شده و فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی ( FIA) از آن حمایت می‌کند، "حفظ جان کودکان با رانندگی ایمن" است. در اجرای این طرح، آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مشارکت دارند و قرار است از مهر ماه سال جاری در استان‌های شمالی کشور به عنوان پایلوت آغاز شود.

وی در ادامه گفت: ترجمه کتابی با موضوع ایمنی راه‌ها و کمپین مواظب دوچرخه‌سواران و موتورسواران باشید از دیگر طرح‌های مورد حمایت FIA به شمار می‌رود و هم اکنون از سوی کانون در حال اجرا است.

در مسیر تلاش برای ایمنی راه‌ها و جاده‌ها، فرهنگ سازی باید از نقطه‌ای آغاز شود و رفتارها تغییر کند، این نکته‌ای بود که ایرجی در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد و یادآور شد: برای محافظت از جان دوچرخه سواران و موتور سیکلت سواران هم باید رانندگان خودروها بیشتر به راکبان این وسائل نقلیه دوچرخ توجه داشته باشند و خود راکبان نیز بیش از پیش به نکات ایمنی و علائم و هشدار‌ها توجه کنند.

وی در پایان اظهار داشت: موضوع ایمنی راه‌ها مقوله‌ای است که همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و ... باید همه جانبه به آن بپردازند و توجه ویژه به آن داشته باشند.

همچنین در این مراسم، فراز شکری، ملی پوش تیم دوچرخه‌سواری ایران و علی هاشمی، قهرمان موتورسواری کشور به طرح مشکلات خود در مواجهه با رانندگان خودروها در خیابان ها، جاده‌ها و راه‌ها پرداختند و در ادامه نیز تعدادی از برچسب‌های تهیه شده، بر روی آینه‌های کناری تعدادی از خودرو‌ها نصب شد.

لازم به ذکر است: طی فعالیت این کمپین که تلاشی عمومی برای فرهنگ سازی، ایجاد حس همدلی و توجه در میان رانندگان خودرو نسبت به دوچرخه سواران و موتورسیکلت سواران است، 60 هزار برچسب ارسال شده از سوی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی ‍به منظور الصاق روی آینه‌های جانبی خودروها میان رانندگان اتومبیل‌های شخصی و عمومی توزیع خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌هایی که با موضوع "مواظب دوچرخه سواران و موتورسیکلت سواران باشید" در اتباط است را با هشتگ ThinkBikes# به اشتراک بگذارند و حمایت خود را از این طرح اعلام کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    2 3
    اين موتورسوارهاي قانون گريز هستن كه سر سوزني به قوانين رانندگي اعتنا نمي كنند و بايد مواظب بقيه باشن