۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

ایسنا نوشت:

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: بازار مسکن همچون ماه گذشته در رکود است و رونقی در آن ایجاد نشده است.

فرشید پورحاجت اظهار کرد: در فروردین و اردیبهشت معمولا نباید انتظار رونق در بازار مسکن را داشت، اما انتظار می‌رود در فصل تابستان جهش‌هایی در این بازار دیده شود.

وی افزود: مردم تمایل دارند پول خود را در بانک‌ها به عنوان سپرده سرمایه‌گذاری کنند و رغبت چندانی به سرمایه‌گذاری و خرید مسکن ندارند که این موضوع یکی از دلایل رکود بازار مسکن به شمار می‌آید. با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، می‌توان پول‌ها را از بانک‌ها، خارج و به سمت سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان هدایت کرد.

پورحاجت در زمینه مقایسه هزینه‌های تولید مسکن در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها تصریح کرد: بیش از 50 درصد مصالح مصرفی در ساختمان‌سازی‌های استان در داخل استان تولید می‌شود، اما ورود و خرید مصالح تولیدی از خارج استان موجب افزایش هزینه‌های تولید خواهد شد. همچنین به دلیل شرایط اقلیمی، دستمزد عوامل اجرایی و سازندگان مسکن در استان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است که این مساله در نهایت افزایش قیمت تمام شده مسکن را به دنبال دارد.

22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    6 10
    رونق یعنی گرونتر شه؟ بابا پدر مردن درومده دیگه. اگه کسی پول داشت که میخرید خونه. اونوقت شما دنبال رونق و گرون شدن هستین. معجزه بشه یه روز خونه ارزون بشه مردم میریزن خونه میخرن رونق میگیره. باور کن.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    12 9
    اگر منظور از رونق مسکن افزایش قیمته میخواهیم هفتاد سال سیاه رونق نگیره. همه میدونن که الان تعداد مسکن مازاد به علت ساخت و ساز های بیرویه در تهران خیلی زیاده. وقتی سرانه درآمد ملت ایران بالا رفت و قیمت مسکن هم از سطح ظالمانه پایین آمد می توانیم بگوییم مسکن رونق گرفته. اگر سود بانکی هم پایین بیاد مردم به سمت مسکن نمیرن.