امام جمعه ارومیه:برگزاری کنسرت موسیقی در مراکز علمی، به صلاح دانشجویان نیست/ پول برای ترقه ندهید

ایسنا نوشت:

امام جمعه ارومیه گفت: برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مراکز علمی به صلاح دانشجویان نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه نماز جمعه گفت: اخیرا مسئله کنسرت‌های موسیقی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی راه یافته است، در این خصوص مسئولین دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان باید به این مساله بیشتر توجه کنند.

او با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: ترویج موسیقی هر چند موسیقی حلال با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست و بهتر است جوانان وقت با ارزش خود را صرف یادگیری علوم و فنون لازم کرده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم بگذرانند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه داد: بیشتر در دانشگاه‌ها باید مباحث علمی بیان شود تا موسیقی، لذا بنده از ریاست دانشگاه‌های استان خواستارم که فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی در خصوص برخی شایعات از سوی رسانه‌ها در رابطه با فرهنگسراهای قرآنی گفت: اگر در جامعه‌ای رسانه‌ها درست و صریح اخبار را منتشر کنند، مطمئنا آن جامعه اصلاح خواهد شد، شایسته نیست که فرهنگسراهای قرآنی برای کار‌های غیر قرآن استفاده شوند و این وظیفه مسئولین اجرایی شهر است که در این خصوص اقدامات اساسی انجام دهند.

امام جمعه ارومیه در ادامه گفت: نماز جمعه یک تریبون عبادی، سیاسی و اجتماعی است و هیچ کس در این مکان نمی‌تواند برای منافع شخصی به کسی توهین کند، ولی متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها، توهین‌های خود را با اسم بنده در اخبار خود نشر دادند، از زبان من به کسی توهین کردن کار صحیحی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان گفت: در ایام پایانی سال از هزینه‌های بی خودی بپرهیزید؛ برای مثال اگر هر خانوار ایرانی در روز چهارشنبه سوری به مبلغ 10 هزار تومان ترقه خریداری کنند بیش از 200 میلیارد تومان پول غیر از خطرات دیگری که دارد به هدر می‌دهد، اگر ما ادعای رهرویی سیره اهل بیت و طهارت را داریم، پس نباید اسراف کنیم و نباید این فرهنگ‌های غلط را در کشور رواج دهیم.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    212 1
    دانشجویان صلاح خودشون رو بهتر میدونن هر کسی تشخیص داد نمیره کنسرت
  • ایرانی A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    194 1
    صلاح رو شما تشخیص میدین؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    177 1
    "ترویج موسیقی هر چند موسیقی حلال با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست ". چنين هجمه اي عليه موسيقي واقعا در كشور بي سابقست. مسوولين در دولت بايد فكري كنند چون با اين روال كه شروع شده به تدريج موسيقي كشور دچار بحران مي شود.
  • m IN ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    199 1
    کی گفته صلاح ما رو شما باید تشخیص بدی،؟