ایسنا نوشت:

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: بدترین نوع تحریم‌ها در دوره دفاع مقدس بر ما تحمیل می‌شد اما حرکت انقلابی مستضعفین با رهبری امام راحل به بار نشست و امروز الگویی برای مسلمانان جهان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی که در مراسم پایانی کنگره ملی داستان‌نویسی روحانیت در دفاع مقدس سخن می‌گفت، گفت: همان‌گونه که روحانیت در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همواره پیشرو و پرچمدار بوده است، این کنگره باید به پرچمدار مباحث فرهنگی کشور تبدیل شود.

او با اشاره به اهداف امام راحل در راه پیروزی انقلاب گفت: ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور آقا امام زمان (عج) سه هدف مهم امام راحل بود که در راه رسیدن به آن هم از هیچ کوششی دست برنداشتند. امام خمینی(ره) درست بعد از پیروزی انقلاب و در ابتدای راه رسیدن به اهدافشان با جنگ تحمیلی مواجه می‌‍شوند؛ جنگی که در آن تمام جهان کفر در برابر ایران اسلامی ایستاد؛ زیرا صهیونیست سرمایه‌داری پیروزی انقلاب مستضعفین را خطری برای کیان خود می‌دانست و به همین جهت همه دنیا را در برابر رهبر انقلاب‌‍مان قرار داد اما حرکت انقلابی مستضعفین با رهبری امام راحل به بار نشست و توانست با تمام قوا در شرایطی که بدترین تحریم‌ها را علیه کشورمان تحمیل می‌داشتند مقاومت کند و برای مستضعفان سراسر جهان الگو شود.

او گفت: دفاع مقدس ما امیدهای مرده را در دل همه آزادی خواهان و مستضعفان جهان اسلام زنده کرد و نشان داد می‌تواند با مدیریت جهادی در برابر قدرت‌های استکبار بایستد و خود را به رخ جهانیان بکشد.

مصلحی گفت: هنرمندان دفاع مقدس ملت ما را به امتی شجاع، شهادت طلب، ایثارگر و پیروز بر نفس تبدیل کرد و در این راه روحانیت بدون واسطه با جوانان ارتباط برقرار می‌کرد و علاوه بر نقش تربیتی در وسط میدان عمل نیز همراه و یاور رزمندگان بود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =