ایرنا نوشت:

 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر نقش روحانیت در دفاع از دین و آرمانهای نظام اسلامی گفت: ادعای بی طرفی در امور در زمان حاضر بازی کردن در زمین و جبهه دشمن است و همان طرحی است که دشمنان دنبال می کنند.

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی روز پنجشنبه در جمع روحانیون و نمایندگان ولی فقیه در یگانهای مسلح اصفهان، اظهار کرد: امروز قابل قبول نیست که قشر روحانیت خود را محدود به فضای حوزوی کند و فریاد بزند کاری به سیاست و حاکمیت ندارد.

وی تصریح کرد: برای حرکت در مسیر حق و ولایت همواره باید آگاه بود زیرا غفلت بزرگترین عامل برای انحراف از این مسیر است.

وی اظهار کرد: روحانیت به عنوان مبلغان مکتب اهل البیت (ع) همواره تلاش کرده است تا دستورات خدا در زندگی انسان حاکم شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تبیین دین، عملیاتی کردن دین و دفع تهاجمات را سه رسالت مبلغان دین بیان و اضافه کرد: هدف از حاکمیت دینی اجرایی و عملیاتی شدن دستورات خدا در جامعه است.

وی ادامه داد: دشمنان مسیر الهی، همواره برای مقابله با اسلام برنامه های مختلف را تدارک دیده اند که یکی از آنها فتنه گری بوده است.

حجت الاسلام حاج صادقی به توطئه های دشمن در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: طراحی فتنه از جمله برنامه های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی بود و رهبر انقلاب از فتنه های بزرگتر در آینده خبر دادند.

وی یکی از ویژگی های فتنه را غبار آلود کردن فضا خواند و افزود: در این فضا باید با بصیرت و آگاهی مردم را هدایت کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: برای آگاه سازی دیگران باید درک عمیق، جامع و کامل از دین داشت تا بتوان راه را برای آنها روشن کرد.

وی با تاکید بر حفظ استقلال روحانیت گفت: ادعای بی طرفی و نداشتن موضع صریح برای روحانیت مزیت نیست و یک مسیر انحرافی است و برخی در صدر اسلام به بهانه بی طرفی، از حمایت ولی خدا شانه خالی کردند.

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: مطرح کردن روحانی حکومتی و غیر حکومتی در دوره فعلی کار اشتباهی است زیرا هدف این حکومت حاکمیت دین است و روحانیت مبلغ دین می باشد.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی جامعه افزود: اهتمام نداشتن به مسائل اقتصاد اسلامی و دوری از مسیر اسلام، مشکلات امروز را برای جامعه ما رقم زده است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز عده ای در صددند تقابل های دروغین را در جامعه القا کنند و موضوعاتی مانند تعقل یا تعبد، خدا یا مردم، علم یا ایمان و اخیراً اصول یا منافع همگی جزء تقابل های دروغین هستند زیرا هر کجا موفقیتی برای نظام حاصل، یا منافع ملی ما حفظ شده در پرتو عمل به دین بوده است.

حاجی صادقی خودسازی را از دیگر لوازم بصیرت بخشی خواند و ادامه داد: چشم دوختن به دنیا، مادی گرایی و امثال آن از مهمترین عوامل سد راه روحانیت است.

وی با اشاره به موفقیت های اسلام ناب محمدی گفت: دشمن برای مقابله با این تفکر، اسلام سکولار، اسلام تکفیری و اسلام شیعه افراطی را طراحی کرده و از آن حمایت می کند.

همایش روحانیون فعال در نیروهای مسلح با سخنرانی حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و با حضور روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیون شاغل در نیروهای مسلح، اوقاف و امور خیریه و دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =