عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان واقع در ملارد کرج گفت: قاچاقچیان مواد مخدر باید به دار مجازات آویخته شوند و قوه قضاییه هیچ رحمی نباید در برخورد با این افراد داشته باشد.

 

رحمانی فضلی گفت: در دنیا فشار هست که چرا ما قاچاقچیان را اعدام می‌کنیم، علت این است که مواد مخدر یک درآمد و گردش مالی چندهزار میلیاردی دارد و این قاچاقچیان از اشرارند و به شبکه های تروریستی کمک می‌کنند و پول می دهند.

او با اشاره به اینکه در ایران 750 هزار معتاد در حال درمان هستند گفت: بیش از 90 درصد موارد را مردم در مراکز درمانی کمک می کنند و باید مددجویان نیز خودشان در امر بهبودشان مشارکت داشته باشد.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ، قرار است سه مرکز دیگر در تهران راه اندازی کنیم، ظرف یکی دوماه می‌توانیم تا 10 هزار معتاد را در تهران جمع آوری کنیم و از سم زدایی و ترک گرفته تا مهارت آموزی را برای آنها انجام دهیم.

مهارت آموزی 240 معتاد تحت درمان در مرکز اخوان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه مرکز نگهداری اخوان در سال 90 یک مخروبه بود که با مشارکت شهرداری، استانداری و... در سال 92 بازسازی شد گفت: مساحت این مرکز 17 هکتار است و از 4000 معتاد جمع‌آوری شده در تهران،1027 نفر را تحت درمان قرار دادیم.

محمدرضا آذرنیا در حاشیه بازدید وزیر کشور از مرکز نگهداری معتادان اخوان در منطقه ملارد کرج گفت: هزینه بازسازی این مرکز و امر درمان معتادان، به چهار میلیارد و 300میلیون تومان رسیده است. همچنین هزینه نگهداری روزانه از هر معتاد 13هزار تومان است.

به گفته او، در مرکز اخوان بیش از 240نفر مشغول مهارت آموزی اند و حدود 10 میلیون وام اشتغال قرض الحسنه نیز برایشان در نظر می گیریم.

در جریان بازدید از مرکز نگهداری معتادان اخوان که مرکز حرفه آموزی آن مدتی است راه اندازی شده و امروز آموزش دور دوم را برای معتادان در حال درمان کلید خورد، استاندار تهران، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، رییس پلیس موادمخدر تهران و فرمانده انتظامی غرب تهران، وزیر کشور را همراهی می‌کردند.

منبع: ایسنا

47282 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • vahid royan A1 ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    3 2
    نباید چهره های این افراد انقدر واضح نشون داده بشه.شاید راضی نباشن