نخستین همایش بین‌المللی زالو، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلایم و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معصومه ملک، رئیس نخستین همایش بین المللی زالو درباره اهمیت موضوع زالو و برگزاری همایش اختصاصی در این رابطه توضیح داد: با توجه به روند رو به افزایش استفاده از زالوی طبی در علم پزشکی و برداشت بی‌رویه از طبیعت، نسل زالوی طبی ایران در معرض انقراض قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: به منظور ارائه راهکار و تبادل نظر با صاحب نظران، کنفرانس زالو؛ زیست‌شناسی، زیست فناوری و کاربرد‌ها از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ بهمن ۹۳ در پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین گفت: در این گردهمایی ۱۰ متخصص جانور‌شناس، پرورش دهنده زالو و پزشکان متخصص از نقاط مختلف جهان و متخصصین داخل کشور که هر یک به نوعی با زالو مرتبط هستند، شرکت خواهند کرد.

به گفته وی، انتظار می‌رود با خاتمه این همایش قطعنامه‌ای در رابطه با مسائل مختلف گونه زالوی ایرانی شامل حفاظت، تکثیر، پرورش و استفاده درمانی تنظیم شود و کلیه افراد ملزم به استفاده از آن باشند. به این ترتیب به حفاظت از گونه و استفاده صحیح درمانی از آن پرداخته خواهد شد.

رئیس نخستین همایش بین المللی زالو گفت: همچنین با توجه به ضرورت پرورش زالو و استفاده صحیح از آن، ۳ کارگاه تکثیر و پرورش زالو، زالو درمانی و فرآورده‌های زالو برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، «نخستین همایش بین المللی زالو، زیست‌شناسی، زیست فناوری و کاربرد‌ها» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ۹۳ در دانشکده زیست‌شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار می‌شود. مهلت ثبت نام و ارسال خلاصه مقاله به این همایش تا ۱۰ بهمن ماه است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AU ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    2 0
    اگر چه نسل این جانور در خطر انقراض هستش، ولی زالوهای انسانی اختلاس گر جاشون رو خوب پر کردن.