ایسنا نوشت: مطبوعات ژاپن گزارش دادند، رهبر کره شمالی به مقام‌های وزارت ورزش این کشور که در خارج کار می‌کنند دستور داده تا مبلغ زیادی پول به حکومت این کشور بپردازند.

مطبوعات ژاپن گزارش دادند، رهبر کره شمالی به مقام‌های وزارت ورزش این کشور که در خارج کار می‌کنند دستور داده تا مبلغ زیادی پول به حکومت این کشور بپردازند.

 نشریه توکیو شیمبون ژاپن روز دوشنبه گزارش داد، کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی در ماه ژوئیه 2014 از طریق چوئه ریونگ هائه، دبیر حزب کارگران کره شمالی این درخواست غیر عادی را مطرح کرده است.

در نتیجه این درخواست هر یک از مقامات وزارت ورزش کره شمالی که در خارج از این کشور کار می‌کنند ملزم هستند به این که 30 تا 35 هزار دلار آمریکا به کیم پول بدهند.

مطبوعات ژاپن اعلام نکرده‌اند که آیا وزارت ورزش و تربیت بدنی پیونگ یانگ ملزم به پرداخت این مبلغ تحت حکومت کیم جونگ ایل بوده است یا خیر اما مقام‌های وزارت ورزش این کشور تحت حکومت پسر وی یعنی کیم جونگ اون تا سال 2013 در حالی که پیست اسکی ماسیکریونگ و دیگر تاسیسات ورزشی در دست ساخت بوده، از پرداخت این پول اجباری معاف بود‌ه‌اند.

بر اساس این گزارش کیم جونگ اون پس از آن که قهرمانان ورزشی کره شمالی در چند تورنمنت بین‌المللی دچار آسیب شدند از این اتفاق خشمگین شد و نظرش را در این باره عوض کرد.

این روزنامه همچنین گزارش داد که پیونگ یانگ بودجه هنگفتی را صرف برگزاری مراسم رژه نظامی اخیر به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران در کره شمالی صرف کرده است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =