تسنیم نوشت: منابع وابسته به وزارت کشور عراق اسامی سرکرده های گروه تروریستی داعش را که در حمله هوایی اخیر نیروی هوایی عراق به کاروان حامل البغدادی کشته شدند اعلام کردند.

ه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه العهد، منابع وابسته به وزارت کشور عراق اسامی سرکرده‌های داعش را که در حمله اخیر نیروی هوایی عراق به کاروان حامل ابوبکر البغدادی در منطقه الکرابله در الانبار کشته شده‌اند اعلام کرد.

در این عملیات ابوعزام العراقی مسئول آنچه کمیته امنیتی ویژه در عراق و شام نامیده می‌شود، ابومروه الانصاری از سرکرد‌های نظامی، ابوعمار یکی از مشاوران البغدادی، ابو سعد الاانباری سرکرده پلیس ولایت فرات به هلاکت رسیدند.

همچنین ولید احمد صالح الکربولی مسئول امنیتی منطقه الکرابله، ابوعبدالله السعودی از سرکرده‌های داعش، ابو بنان الجزراوی با تابعیت سعودی و مسئول تروریست‌های سوریه و عراق داعش، ابوقتاده الشیبانی با تابعیت سوری و مسئول رسانه‌ای ولایت فرات، و ابو احمد الشامی با تابعیت سوری و مسئول نظامی دیرالزور به هلاکت رسیدند.

بعد از ظهر روز یکشنبه کاروان حامل ابوبکر البغدادی در منطقه الکرابله هدف قرار گرفت.

منطقه الکرابله ناحیه ای در غرب عراق و درکرانه رود فرات واقع شده است وبا مرز سوریه 5 تا 7 کیلومتر فاصله دارد.این منطقه در شرق شهر القائم در استان الانبار قرار دارد و مسافت آن 5 کیلومتر و حدفاصل شهر العبیدی و حصیبه است.الکرابله از توابع قائم است و بیشتر ساکنان آن را عشیره الکرابله از قبیله الدلیم تشکیل می دهند.مراکز صنعتی در آن قرار دارد.جمعیت آن را 50 هزار نفر تخمین زده اند.

ابوبکر البغدادی آنگونه که ارتش عراق در بیانیه خود اعلام کرد با موتور سیکلت برای درمان به منطقه الکرابله و بیمارستان آن منتقل شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    پس اردوغان هنوز هست