بنا به گفته های رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بررسی 6 هزار قرارداد اجاره در تهران و 30 هزار قرارداد اجاره در شهرستان ها می توان نتیجه گرفت افزایش اجاره بها اتفاق نیفتاده است.

در شرایطی که گزارش های میدانی حکایت از رشد اجاره بها در روزهای گذشته از سال 1394 دارد اما حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران به فاصله نیم ساعت در دو برنامه رادیویی و تلویزیونی این موضوع را رد کرد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عقبایی ضمن تایید نکردن افزایش قیمت اجاره بها توضیحات خود را اینگونه ادامه داد که وضعیت اجاره بها شرایط آرامی دارد و  رشد و افزایش اجاره بها را رصد نمی کنیم.

او در توضیحاتی که متن کامل آن را می توانید ایــــــــــــــــــــــــــــــنجا بخوانید به صراحت تاکید کرد که اصلی ترین شاخص تعیین قیمت اجاره بها خود مسکن است و از آنجاییکه قیمت مسکن افزایش پیدا نکرده پس افزایش اجاره بها نباید داشته باشیم.

هر ساله با فرا رسیدن تابستان حجم زیادی از شهروندان تمایل به جا به جایی واحد های مسکونی خود دارند که با توجه به میزان شاخص های مختلف اقتصادی مالکان قیمت های متفاوتی را برای اجاره ارائه می دهند. قیمت هایی که با واکنش های شهروندان همراه است چرا که همیشه میزان آن صعودی است.     

شما کاربران خبرگزاری خبرآنلاین می توانید نظرات خود درباره قیمت اجاره بها در بخش مسکن را با درج نظر در انتهای همین خبر مطرح کنید.

3939 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    93 7
    زياد شده تا دلت بخواد
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      101 3
      من نمیدونم واقعا یکسری از این مسولین کدوم کشور زندگی میکنند..........................
    • ولی غلامی A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      112 5
      من خودم صاحب خونه هستم الان 3 ساله یه مستاجر دارم و همیشه باهاش کنار میام دلم نمیاد مستاجر هرسال عوض کنم
    • امیر A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      79 5
      همین شیب ملایم ما رو کشته
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      تنها راه خروج مسکن از رکود افزایش 200 درصدی اجاره بهای مسکن می باشد تا حالا که مردم به قیمت ارزاان هم حاضر نیستند آپارتمان بخرند و پولشون رو خوابوندند بانک و بهره میگیرند تا قیمت مسکن پایین و پایین تر بیاد ناچار شند همه ی پولهاشون رو بدهند اجاره تا بلاخره خسته بشند و سراغ خرید بیایند آنوقت فروشنده ها ناز کنند .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    86 3
    چی اضاف نشده؟ همه چی برای جیب من گرونه؛بقیه رو نمدونم
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    66 6
    بنگاه های مسکن برای درآمد خودشان هم که شده اجاره ها را بالا می برند. چون خرید و فروش صورت نمی گیرد اینها روی درآمد اجاره نامه ها حساب کرده اند و البته برایش مالیات هم نمی پردازند چون تعداد زیادی از آنها ثبت نمی شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    69 3
    صابخونه دایی بیچاره منو انداخت بیرون؛چون نداشت بیشتر بهش اجاره بده. بهمین راحتی.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    36 4
    شیب ملایم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    33 3
    نموره زده بالا
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    64 17
    کوبیده ازسیخی 4تومن شده6تومن؛میخای اجاره خونه نره رووش
    • میثم IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      19 7
      دوست عزیز به من چه که کوبیده شده سیخی 6 تومن خب شما بجای دو سیخ یه سیخ بخور مگه من مستاجر باید نون صاحبخونه رو بدم باز اگه قیمت خونه زیاد شده بود یه چیزی شما اجاره رو باید بر اساس ارزش خونت بگیری تقریبا یک پنجم
  • ازاده ایمانی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    63 19
    با سلام یکی باید جلوی این صاحب خونه های فرصت طلب بگیره
  • x A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    83 3
    من خبر ندارم اضافه شده يا نه فقط ميدونم كابوس من هر سال ماه خرداده... چون اول تير بايد قرار داد ببندم براي سال جديد. هر سال خرداد رو با وحشت و نگراني ميگذرونم و منتظر تصميم صابخونه ام كه امسال چقدر اضافه ميكنه. اين موضوع كاملن شخصي و دلبخواهيه. هرصابخونه اي هرچقدر بتونه فشار مياره... سال گذشته با وجود اينكه همه ميگفتن تغيير زيادي نداشته گفت هشت مليون بده يا دويست پنجاه تومن اجاره اضافه كن... من با چهار تومن و صد تومن اجاره تمديد كردم... امسال رو خدا بهم رحم كنه... چون فقط دو تومن پول جمع كردم و اجاره بيشتري هم نميتونم بدم... براي ا مستاجرا دعا كنيد...
    • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      13 12
      من خودم مالک هستم،از چند بنگاه پرسیدم گفتند افزایش چندانی نداشته ،شما هم اگر صاحب خونت چنین چیزی گفت بگردی راحت مورد مناسب پیدا میکنی اینقدر نگران نباش عزیز
  • بدون نام ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    46 4
    شيب ملايم نيست وگرنه اين همه مردم براى زندگى كردن مشكل نداشتن
  • ایرانی مظلوم IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    48 3
    هر چیزی اولش با همین شیب ملایم شروع میشه بعدش میفته تو سرازیری که هیچ چیزی هم جلودارش نیست.،قبول نداری ؟
  • عباس A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    46 4
    از هيئت تحريريه ميپرسم شما اجاره نشين نيستيد؟
  • عرفان IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    43 3
    اولا اميدوارم همه خانه دار بشن، ولي هر سال دولت خودش بيشترين فشار رو به مردم مياره و همه چيزارو ٣٠٪گرون ميكنه بعد از اون طرف حقوق كارمند رو ١٧٪ اضافه ميكنه و به زور براي مال مردم تصميم ميگيره كه نبايد اجاره رو اضافه كنن... ماجراي خرج كه از كيسه مهمان رود حاتم طاعي شدن آسان بود...
  • علی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    19 7
    تا زمانی جایی نباشه تا جلوی تکتازی صابخونه ها رو بگیره و همه چی توافقی باشه اتفاق خاصی در اصلاح اینمورد بوجود نمیاد...هر چی میشه یا میگن عرفشه یا میگن با هم توافق کنید..یه نگاه به وضعیت کشورهای دیگه بکنین.
  • حسین IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    27 4
    افزایش اجاره دست هیچ کسی نیست به جز تورم .وقتی یک ساندویچ از 9 هزار تومان می شود 11 هزار تومان وقتی قیمت همه چیز افزایش پیدا می کند افزایش قیمت اجاره بها هم طبیعی به نظر می رسد .وقتی سود بانکی به یهانه اینکه نرخ تورم به زیر 16 رسیده کم می کنند ولی مردم با پوست و استخوان تورم را لمس می کنند و دارند زیر بار گرانی و تورم له می شوند بعد هم می گویند اجاره افزایش پیدا نکرده.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    29 3
    خدا به همه صاخب خونه با اتصاف عطا کنه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    38 4
    ما یه آپارتمان 90 متری 2 خوابه نوساز 75020میلیون تهرانپارس که ارزش اون حداقل 400 میلیون تومانه الانچند ساله دست یک زن و شوهره و پارسال هم بچه دار شدند، بهش گفتیم هر چی دوست داری و راضی هستی اضافه کن، اونم هر سال 100 تا 150 اضافه کرده و ما هم راضی بودیم چون شرایط واقعاً سخته برای اجاره دادن و باید منصف باشیم، چون دستمون تو جیب همدیگه است، یعنی اگر من 500 هزار تومان اجاره را زیاد کنم 100 جا با من اضافه حساب میکنند از سوپر و پوشاک و کرایه ووووو..پس بهتره به همدیگه رحم کنیم و با هم مهربان باشیم.
  • حسنعلی A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    17 1
    رابطه مستاجر و صاحبخونه از دو حالت خارج نیست یا همدیگر رو درک می کنن یا نمی کنن که در هر دو صورت یک رفتار خاص از آنان سر می زند البته در این فضا اگز مستاجران رفتار وزین تری بروز دهند حتما صاحبخانه ها را تحت تاثیر قرار می دهند و زندگی شیرین می شود ولی در عین حال قاعده مالکیت می طلبد که هم ضرر نکنی و هم اجحاف نکنی.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 3
    ادم اگر ملک و خونه و سرمایه شون رو مال امانتی خدا بزرگ نزد یک بنده با صفا بدانند و دیگران رو هم مهمانان چند روزه فرض منن انوقت همه چیز به خوبی وئ خوشی تموم میشه ولی همه مشکلات اونجایی شروع میشه که ادما مثل ماشین اهنی فکر کنن و مثل جارو برقی عمل کنن انوقت که همه ما نسبت بهم مثل چوب رفتار می کنیم و این برازنده ادم نیست.
  • محمد جواد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 8
    20 درصد ارزش ملک قیمت اجاره است یا معادل اون اجاره در ازای هر یک میلیون 25000 تومان. مثلاً ملک 300 میلیونی 60 میلیون رهن کامل یا 20 میلیون پیش یک میلیون اجاره و. ربطی به تورم و اینها هم نداره
    • کیان IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      چرا به تورم ربطی نداره؟ملک تو ده سال پیش با قیمت تورم پیش رفت یا یا بیشتر از تورم؟سال 90تورم زیر 20 درصد بود ولی قیمت ملک تو 100 درصد رفت بالا خدایشش نرفت بالا؟توی هشت سال گذشته حقوق ها سه برابر بیشتر شده قیمت ملک 30 برابر بیشتر شده هزینه خوراک 10 برابر ایاب و ذهاب 4 برابر قیمت اجاره مغازه 20 برابر دارو ده برابر ویزیت پزشکان 5 برابر پوشاک ده برابر و.... دو تا حالت داریم تا توازون رعایت بشه :حالت اول قیمت ملک و خودرو و خوراک و اجاره و...همه را باهم تقسیم بر سه کنیم تا این شکاف جبران بشه حالت دوم: حقوقها را سه چهار برابر کنیم تا این شکاف برگرده سال 85 و از این به بعد دستمزد و درآمد نسبت به تورم رشد دو برابری داشته باشه تا سال 1404 تا مردم به یه ثبات نسبی برسن.غیر این همه بدبخت میشیم
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 36
    آقا من خونه دارم اینه همش واس ماست دلم میخواد اجارشو ببرم بالا حالشو ببرم اخه همش واس ماس
  • محمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    17 2
    وقتی خود دولت همه چیزو 30درصدتا35درصد گرون کرده مقصر صاحب خونه نیست.کولرابی مدل3500 پارسال بوده 350هزار اما الان شده 480هزارتومان.
  • تنها IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    8 6
    بابا یه از خدا بی خبری هر روز میناله از زیاد بودن کرایه خونش،اونوقت یکی نیست بهش بگه ی کم توقعات و انتظاراتت رو کم کن و دلت بذار پیش این جنوب شهری ها و بیا خونه تو جنوب شهر بگیر اون وقت کرایه هم کمتر میدی،والا مخ همه رو خورده به خدا خسته شدم از بس که انرژی منفی به آدم میدن.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    12 3
    در دولت عدالت محور که نا مردانه قیمت مسکن و اجاره را بیش از سه برابر کرده و مردم را به عزا نشاندند انتظار هست در دولت تدبیر و امید این نرخ ها حداقل چهل درصد کاهش یابد و ارامشی مردم داشته باشند البته اگر دلالان و رانت خواران و عوامل تبلیغاتی انها درتعدادی سایت ها اجازه دهند البته از سایت محترم خبر انلاین عذر خواهی دارم ولی بدانند تعدادی از سایت ها اجیر شده دلالان و رانت خواران برای افزایش قیمت ها تلاش می کنند و از خدا هم نمی ترسند و به روزگار جوانان رحمی ندارند کاهش قیمت و واقعی کردن ان منطق کار باید باشد وقتی قیمت تمام شده هر متر مربع ساختمان کمتر ا ز یک میلیون تومان است این قیمت های نجومی برای چیست و چرا تعدای سایت ها تبلیغ می کنند بنده سی سال مدیر اجرایی بوده ام و محاسبات می فهمم
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    13 7
    خوده مشاوران املاک عامل اصلی گرانی مسکن هستند وگرنه دولت که تونسته جلوی افزایش قیمت رو بگیره.
    • بی خیال A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      دولت دقیقا چه کار خاصی انجام داده واسه نگه داشتن اجاره؟؟؟؟؟ دوست عزیز فقط کشش قیمتی کم شده همین یکم واقع بینی هم خوبه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    2 0
    نه
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    نه کاملا مخالفم چون همین شیب ملایمی که دارن میکنن تو پاچه ملت همه رو بی خانمان کرده و با این وضعیت و شیب ملایم همه رو بدبخت کردن.
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    3 3
    بر طبق گزارشات چون قیمت ملک حداقل 17 درصد کاهش داشته بنابر این افزودن اجاره بها منطقی نیست.
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 2
    من دارم از تهران میرم این شما و این تهران اینقدر الودگی تنفس کنید تا بیمار بشید
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    4 4
    وقتی سود سپرده کم میشه همینه، ای کاش به همین راحتی بود سود کم کنیم تولید رونق بگیره
  • اسکناس A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 5
    بنظر من اکثر افرادی که نظر دادن صاب خونه هستن و همه هم به سادگی تایید کردن "تا تمام این شایعات بازم به ضررافراد ضعیف ومنفعت پولدارهاتموم شه"امسال واقعا نباید اجاره بالا بره البته اگه شایعات...
  • فاطیما یامی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    4 1
    کی میگه اضافه نشده ، کرایه ها خیلی بالارفته ، قشنگ شده یه جور درامد زایی ، من واقعا شک دارم ریس اتحادیه به حرفایی که میزنه ایمان داشته باشه ، وقتی اخباری و میخونم که صحت نداره واقعا ناامید میشم
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    این بنای اشتباهی هست که احمدی نژاد شروع کرد به اسم هدف مندی یارانه ودولت جدید هم بدش نیومده وبدتر از گذشته داره ادامه میده وجدا به اندازه این گرون کردن ها حقوق را هم افزایش دادیدآخه مگه میشه هر روز هر ساعت هر دقیقه اعلام بشه فلان چیز گرون شد بخدا قسم آنقدر استرس به همون وارد شده فقط از خدا می خوام زودتر بمیرم وبیشتر از این شرمنده خانواده نشوم
  • فاطیما یامی A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 1
    در ضمن هزینه خود این مشاورین املاک خیلی زیاده ، مگه این مشاورین دقیقا چه کارخاصی انجام میدن ، فقط یه واسطه هستن
  • بی نام RO ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 4
    نمیدونم با یه خونه اضافه ما هم میشیم صاحب خونه یا نه. ولی به وضوح یادم میاد چند سال پیش که قیمتها عقب نشینی کرد چه رفتارایی از مشتریان اجاره دیدم. شاید مشکل ماها اینه که کلا بد شدیم. هر کدوممون تو هر موقعیتی قرار میگیریم تو سر بقیه میزنیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    2 0
    بله خوب چون نرخ تورم 15 درصد هست نرخ اجاره بها باید حداقل 15 درصد افزایش یابد.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    1 0
    مگر شیب تند افزایش هزینه های پزشکی را قبول داشتیم که حالا این را قبول داشته باشیم؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    1 0
    یادش بخیر زمان خاتمی عزیز که از هر بانکی 80درصد ارزش ملک را می تونستی وام بگیری و ما هم اون زمان یه آپارتمان 60 متری تو سال 82 خریدیم، کاش اون برنامه دوباره اجرا بشه تا همه صاحب خونه بشوند و این خانه به دوشی تموم بشه
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    عجیب واقعا جدا چرا مسئولین کاری نمیکنن شاید هم خدایی ناکرده زینفع هستند
  • بی نام EU ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 1
    نداریم میفهمی ندارییییییییییییم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 1
    باید دولت نظارت بیشتری بر اجاره بها داشته باشد و کد رهگیری را اجباری کند و با متخلفان برخورد قانونی و محکم صورت گیرد.