در فاصله کمتر از نیم ساعت صورت گرفت: تکذیب افزایش اجاره بها در دو برنامه رادیویی و تلویزیونی

در شرایطی که گزارش های میدانی حکایت از رشد اجاره بها در روزهای گذشته از سال 1394 دارد اما حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران به فاصله نیم ساعت در دو برنامه رادیویی و تلویزیونی این موضوع را رد کرد.

عملکرد بازار اجاره بها در روزهایی که از فروردین سال 1393 گذشته نشان می دهد که همچون سالهای گذشته برخی مالکان به شاخص هایی همچون عمر بنا و موقعیت منطقه ای آن در تعیین قیمت مسکن توجهی ندارند و بر این اساس خواستار افزایش 40 تا 50 درصدی اجاره بها شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در شرایطی خبر افزایش اجاره بها مطرح شده که حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در فاصله کمتر از نیم ساعت در دو برنامه صبحگاهی تلویزیونی و رادیویی موضوع افزایش قیمت اجاره بها را تکذیب کرد.

« من این موضوع را تایید نمی کنم ». این پاسخی است که عقبایی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش اجاره بها در برنامه تلویزیونی "روزآمد" مطرح کرد. او ضمن تایید نکردن افزایش قیمت اجاره بها در این برنامه توضیحات خود را اینگونه ادامه داد:« وضعیت اجاره بها شرایط آرامی دارد. ما رشد و افزایش اجاره بها را رصد نمی کنیم. »

 بنا به گفته های رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران این دیده نشدن افزایش اجاره بها حاصل کنکاش در 6 هزار قرارداد اجاره در تهران و 30 هزار قرارداد اجاره در شهرستان هاست.

موضوعی که عقبایی کمتر از سی دقیقه در برنامه رادیویی "جوان ایرانی سلام" بار دیگر آن را مطرح کرد:«من واقعا افزایش اجاره را تکذیب می کنم. در 15 روز اول که تقریبا کشور تعطیل بوده و خرید و فروش و اجاره بها نداشتیم. از نیمه دوم فروردین فعالیت های مسکن در امور خرید و فروش اجاره شروع شده و تقریبا یک ماه از خرید و فروش مسکن می گذرد. آمارهایی که از حجم معاملات در سطح کشور داریم حکایت از این دارد که تقریبا در تهران 6 هزار قرار داد اجاره و در کشور 30 هزار قرارداد تنظیم شده و در این ها شاهد افزایش اجاره بها به آن شکلی که دررسانه ها می گویند نیستیم.»

بر اساس گفته های عقبایی اصلی ترین شاخص تعیین اجاره بها، قیمت مسکن است:« اصلی ترین شاخص تعیین قیمت اجاره بها خود مسکن است. قیمت مسکن افزایش پیدا نکرده پس افزایش اجاره بها نباید داشته باشیم. فقط بحثی که وجود دارد این است که بعضی از مالکان و موجران ارزش محلی را که می خواهند اجاره بدهند با سود بانک ها مقایسه می کنند.»   

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    5 0
    همچین مسولانی داریم ما...
  • مستاجر A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    هر جا می روید اجاره ها 40 درصد گران شده
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    2 1
    سود بانکی اومد پایین اجار ه سر به فلک کشید