۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
چوب حراج بر صنایع دستی اصفهان

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان از حراج این آثار در شبکه های مجازی خبر داد و گفت: سال گذشته گروهی ویژه در شبکه‌های مجازی تشکیل دادیم و این امکان را برای هنرمندان فراهم کردیم تا آنها بتوانند با قیمت‌گذاری کالاهای خود، آثارشان را به فروش برسانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان به فارس گفت: حراج مجازی صنایع دستی اصفهان باید همچنان پایدار باقی بماند چرا که کالاهای اورجینال هنرمندان ارشد استان به صورت حراج به نمایش گذاشته می‌شود و آنها می‌توانند هنر واقعی‌ خود را نشان دهند.

سید عباس شیردل افزود: سال گذشته گروهی ویژه در شبکه‌های مجازی تشکیل دادیم و این امکان را برای هنرمندان فراهم کردیم تا آنها بتوانند با قیمت‌گذاری کالاهای خود، آثارشان را به فروش برسانند.

وی افزود: در ابتدا فرد خبره‌ای بعد از درخواست شناسنامه برای کالاها، با لوگوی اتحادیه که به ثبت ملی هم رسیده است، از کلکسیونرها و علاقه‌مندان به خرید چنین کالاهایی دعوت به بازدید و سپس خریداری می‌کند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به نقاط در نظر گرفته شده برای حراج صنایع دستی اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در خیابان‌های نشاط و وحید حراج صنایع دستی صورت می‌گیرد.

وی ضمن بیان این مطلب که بیشتر خریداران صنایع دستی در حراجی‌ها، کلکسیونردارها هستند، گفت: کلکسیونردارها با حضور در مراسم حراجی سعی می‌کنند بهترین جنس را با بالاترین کیفیت خریداری کنند.

شیردل تصریح کرد: در حال حاضر 602 رشته صنایع دستی توسط یونسکو به ثبت ملی رسیده که از این تعداد بیش از 200 اثر آن مربوط به اصفهان است، پس می‌طلبد که بیش از پیش به هنرمندان صنایع دستی توجه شود.

وی اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهد که بیشترین کالاهایی که در حراجی‌های دنیا به فروش می‌رسد، مربوط به ایرانی‌هاست و خارجی‌ها از این حراجی‌ها درآمد بالایی را به دست می‌آورند.

بنا بر این گزارش حراج صنایع دستی که بیش از یک سالی هست از عمر آن در اصفهان می‌گذرد با هدف بالا بردن ارزش صنایع دستی شهرمان در حال انجام است، به این صورت که  هنرمند در محل مورد نظر با چوب زدن، کالاهای صنایع دستی را به بالاترین قیمت به علاقه‌مندان و کلکسیونرها می‌فروشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    خوب حداقل اطلاعاتي درباره آدرس سايت و زمان حراج و نمايشگاه ميدادين