ایسنا نوشت:

عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی گفت: ایران حدود 350 ماده اولیه دارو تولید می‌کند که تامین‌کننده نیاز بیش از 40 درصد کارخانه‌های داروسازی داخل است و به چهار کشور کانادا، هند، افغانستان و عراق نیز صادر می شود.

محمدباقر تحویل‌زاده با بیان اینکه 50 کارخانه تولید ماده اولیه دارویی در کشور فعال هستند، گفت: همه این کارخانجات بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی با اشاره به دو مزیت کارخانه‌های تولیدکننده مواد اولیه دارویی، اظهار کرد: اولین مزیت این کارخانه‌ها این است که بعد از انقلاب ایجاد شده و جدید هستند و دوم اینکه اساس کار آنها بر پایه اقتصاد مقاومتی است و همان‌طور که مشاهده شد در سال‌های اخیر که تحریم بودیم، در خصوص تولید مواد اولیه‌ای که در داخل تولید می‌شود هیچ وقت با مشکل مواجه نبودیم.

تحویل‌زاده با اشاره به بهتر شدن اوضاع واحدهای تولیدی در سال‌ گذشته و امسال گفت: البته این هنوز کافی نیست و اگر مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی حل شود، رشد افزونی را نسبت به حال حاضر پیدا می‌کنیم.

عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی درباره میزان صادرات مواد اولیه دارویی به کشورهای خارجی نیز اظهار کرد: به طور کلی سندیکا صادرات دارد و برخی از کارخانه‌های ما بنایشان بر این است که مقداری از تولیدات خود را صادر کنند و در همین راستا در سال‌های اخیر صادرات مواد اولیه دارویی حتی به کشورهایی مثل کانادا هم داشته‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر نیز صادرات به کشورهایی چون هند، افغانستان و عراق انجام می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دلبندم اصلح كنيد :كشور جهان اولي نه كشوري جهاني اولي
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    ماده اولیه داروسازی نه دارو یعنی دانش تولید دارو وجود نداره و این افتخار نداره و مایه ذلت و ننگ هست
  • دکتر داروساز A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دروغ است ؛اگه راست میگن ؛نوع این مواد رو نیز اعلام کنند .
  • شهروند A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اگه کارخانجات دارویی ما اینطور که عضو سندیکای داروسازی میگه به کشورهایه دیگه دارو صادر میکنن پس چرا داروهایه بیماریهایه خاص کماکان از خارج وارد میشه و در ضمن خیلی هم نایاب و گرونه ؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    همه این کارخانجات بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند. این دیگه چیه چهل سال از انقلاب گذشته هنوز هم داریم تعدا روستاهای برق رسانی شده و کارخونه ها مون رو با اون موقع مقایسه میکنیم ببینید باقی دنیا تو این مدت چه پیشرفتی کرده
  • شوش IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    با بسته بندی کانادایی با ده برابر قیمت توسط بعضی ها وارد میشود .