در دیدار آیات عظام و رییس جمهوری چه گذشت/ حمایت صریح مراجع تقلید و مسئولیت سنگین دولت یازدهم

آیات عظام در دیدار حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در سفر دو روزه پرشور به قم از عملکرد دولت یازدهم در بخش های مختلف حمایت کرده و بر ادامه فعالیت های دولت در عرصه خدمات اجتماعی، بهداشتی، رفاهی و اشتغال تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه ششم بهمن چهاردهمین سفر کاروان تدبیر و امید با ورود رییس جمهوری و هیات دولت به استان قم رقم خورد و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر علاوه بر افتتاح برخی پروژه های عمرانی از جمله طرح حرم تا حرم، با آیات اعظام دیدار کرد.

آیات اعظام در دیدار با رییس جمهوری علاوه بر دعا برای موفقیت هرچه بیشتر دولت تدبیر و امید، به فعالیت های ارزنده دولت از ابتدای دوره یازدهم اشاره کرده و نکاتی را نیز یادآور شدند.

تقدیر از فعالیت های بهداشتی

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار رییس جمهوری، خدمات دولت در بخش سلامت، درمان و بهداشت عمومی را اقدامی بسیار بزرگ و ارزنده دانستند.

ایشان یادآور شدند: دولت برآمده از اراده ملت است و حمایت از اقدامات دولت به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت عمومی، وظیفه ای همگانی است.

موسوی اردبیلی ضمن دعای خیر برای موفقیت رییس جمهوری و مجموعه دولت، رسیدگی هر چه بیشتر به اقشار نیازمند جامعه را مورد تأکید قرار دادند.

وارث مشکلات گذشته

آیت الله العظمی مکارم شیرازی موفقیت های دولت در حوزه مدیریت اقتصاد و خدمات اجتماعی را خوب و ملموس ارزیابی کرد و افزودند: شما فرزند حوزه و روحانیت هستید. رأی مردم به شما اعتماد مجدد به روحانیت بود و لذا موفقیت شما موجب سربلندی حوزه و روحانیت است.

ایشان با اشاره به اینکه دولت علاوه بر مشکلات موجود، وارث مشکلات زیادی از گذشته است ، حفظ اصول اساسی نظام در حوزه سیاست خارجی را ضروری دانسته و ابراز امیدواری کردند که موضوع هسته ای نیز به حل و فصل نهایی رسیده و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران رفع شود.

ایشان رسیدگی توأم به اقتصاد و مسایل مهم اجتماعی را یادآور شده و ضمن توصیه به بهره گیری از نقدهای سازنده ، افزودند: اقتصاد باید به سمتی مدیریت شود که آثار رونق در تولید و اشتغال، زمینه فعال تر شدن جوانان و تسهیل امر ازدواج را فراهم نماید.

تقدیر از زحمات رییس جمهوری

آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار حسن روحانی، ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، توکل بر خداوند و توسل به حضرت ولی عصر(عج) را راه حل تفوق بر مشکلات دانست و تاکید کرد که رییس جمهوری مشکلات طاقت فرسایی پیش رو دارد.

ایشان ضمن اشاره به اعجاز قرآن و قرائت آیه کریمه: وَمَن یَتَوَکلَ‏ْ عَلیَ اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ افزوند: با اتکای به دو کلمه و استمداد از این دو بر همه مشکلات فائق می شوید؛ یکی توکل بر خداوند، و دیگری توجه و توسل به کسی که عالم وجود به خاطر او برپاست و او حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

این مرجع عالیقدر ضمن تشکر از زحمات رییس جمهوری و دولت، تصریح کرد: شما یکی از بهترین روسای جمهوری هستید و البته با مشکلات طاقت فرسایی روبرو می باشید.

ضرورت تقویت تولید

آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار با رییس جمهوری کشورمان با بیان اینکه همواره برای موفقیت دولت دعا می کند، گفت: توجه به خدمات عمومی از جمله حوزه بهداشت و سلامت، اقدام ارزنده ای است.

وی افزود: توجه به خدمات عمومی از جمله حوزه بهداشت و سلامت، اقدام ارزنده ای است و ضروریست دولت با تقویت تولید، زمینه اشتغال جوانان را توسعه دهد.

آیت الله سبحانی همچنین در زمینه های فرهنگی بویژه در خصوص توسعه آموزش عالی، رعایت ملاحظات جمعیتی و سیاست های کلان کشور، توصیه هایی ارایه کرد.

بهبود وضعیت اقتصادی

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران، دعا برای موفقیت دولت را یک وظیفه اعتقادی و عمومی دانستند و افزودند: بهبود وضعیت اقتصادی کشور برای کارشناسان به خوبی محسوس است.

ایشان تأکید کردند: ملت ایران بار سنگینی بر دوش شما گذاشته است. اگر چه مشکلات قابل انکار نیست، ولی تلاش می کنید با تمام توان و گام به گام بر مشکلات فائق بیایید.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی مشکلات، سختی ها و سنگینی مسئولیت رییس جمهور را قابل توجه و توکل به خداوند و اخلاص در عمل را موجب سربلندی دولت دانستند.

ایشان با اشاره به اینکه همه ابزارهای فرهنگی در اختیار دولت نیست، گفتند: در عین حال دولت بایستی از همه امکانات فرهنگی خود برای تبیین و ترویج مبانی دینی استفاده کند.

اقتصاد مقاومتی عقلانی

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران، هدایت های رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم را زمینه ساز حل مشکلات دانستند و افزودند: دولت به لطف خدا تاکنون توفیقات زیادی به دست آورده که برای تداوم و توسعه این دستاوردها دعا می کنیم.

ایشان تاکید کردند: حمایت از فقرا و اقشار آسیب پذیر از وظایف اصلی دولت است و البته این وظیفه، بیشتر از اقدامات عاطفی باید بر مبنای رویکردهای تخصصی و کارشناسی و با هدف توانمندسازی آنها صورت پذیرد.

حمایت مراجع و علما مسوولیت دولت را سنگین تر می کند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری کشورمان در این دیدارها درباره عملکرد دولت در بخش های مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین در جلسه شورای اداری استان قم با تاکید بر این که دولت یازدهم با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم، همه توان خود را برای حل مشکلات کشور بکار گرفته است، تصریح کرد: حمایت صریح مراجع معظم تقلید، علما، فضلا، روحانیون و مردم، مسئولیت دولت را در حل سریعتر مشکلات کشور و بویژه قم ، سخت تر و سنگین تر می کند.

روحانی همچنین یادآور شد: این سفر برای دولت برکات زیادی داشت که دیدار با علما و فضلا و به خصوص مراجع عظام تقلید و از همه بالاتر تشرف به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله آنها بود و این مضجع شریف همواره برای ما، قم و ایران پرخیر و برکت بوده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =