جمشیدی گفت: 17 کارخانه آبلیموسازی مورد بررسی قرار گرفت که حتی یک قطره آبلیموی طبیعی یافت نشد وامحای آن حتی به محیط زیست نیز آسیب زده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات، علیرضا جمشیدی درباره وظایف سازمان تعزیرات گفت: در ایران و سازمان های حقوقی دنیا یک بحث جرم و تخلف داریم که بحث تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار می شود. تخلف به دلیلی اینکه به سرعت عمل بیشتری نیاز دارد به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار می شودمثل پلمپ کردن و جریمه نقدی برای اینکه از فساد جلوگیری شود. سازمان تعزیرات حکومتی تاسیس شده تا به اینگونه جرایم رسیدگی شود.

وی افزود: هم مردم می توانند به طور مستقیم شکایت خود را با مراجعه به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند یا اینکه بخش هایی مختلف مثل سازمان مبارزه با قاچاق کالا، نیروی انتظامی و غیره می توانند پرونده ها را بفرستند تا به پرونده ها رسیدگی شود.

وی درباره پرونده های قاچاق پزشکی گفت: قاچاق کالا و ارز به عنوان معضل ملی باید نگاه شود، تقریبا بین 20 تا 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وجود دارد مثلا در مورد گوشی موبایل 3 میلیارد دلار قاچاق می شود و در مورد البسه و پارچه 2/7 میلیارد دلار، لوازم خانگی 2 میلیارد دلار و لوازم آرایشی 1/1 میلیارد دلار و همچنین چای و سیگار نیز بصورت قاچاق وارد می شود. مثلا در بحث تجهیزات پزشکی از این جهت قابل اهمیت است که چون سیستم با سلامت مردم در ارتباط است و سلامت مردم مورد قاچاق قرار می گیرد.

وی اضافه کرد:80 هزار قلم کالای تجهیزات پزشکی بصورت قاچاق به کشور راه پیدا کرده است که این کالاهای قاچاق به وفور هم دیده می شود ولی نظارت اساسی وجود ندارد، این بحث جدی است و چون به سلامت مردم بستگی دارد باید نظارت جدی صورت گیرد و هر سه بخش صنایع، وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات حکومتی باید رسیدگی کنند و نظارت داشته باشند.

جمشیدی ادامه داد: در این حیطه با مشکلی روبرو هستیم براساس ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی باید پرونده با حضور مسئولان وزارت بهداشت تشکیل و رسیدگی شود که گاه روند آن طولانی و گاهی پیگیری‌ها کمرنگ است.


جمشیدی در ادامه درباره قاچاق تجهیزات پزشکی و حیطه درمان گفت: این روندی است که قانونگذار تعیین کرده و محدودیتهایی را برای سازمان تعزیرات و وزارت بهداشت در نظر گرفته است چون 15 بازرس داریم و با این تعداد کم بازرس رسیدگی ها هم به مشکل بر می خورد، قاچاق کالا در حیطه پزشکی اهمیت زیادی دارد و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

وی تصریح کرد: این کالاهای قاچاق نه تنها جان مردم را به خطر می اندازد بلکه با قیمت بالایی هم عرضه می شوند که این امر نظارت جدی تری را می طلبد.

جمشیدی درباره رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در این سازمان گفت: گاهی اوقات در مورد پرونده های کلان و سنگین از اطراف به عناوین مختلف و از سوی افراد مختلف فشارهای زیادی متوجه این سازمان است که انتظار این است که سه قوه در بحث قاچاق با قدرت بیشتری ورود کنند.
جمشیدی درباره پرونده های مورد بررسی در زمینه قاچاق نیز گفت : 95 درصد از پرونده های قاچاق در سازمان تعزیرات بررسی می شود.

وی در زمینه قاچاق لوازم آرایشی نیز گفت: یک میلیارد و یک دهم میلیون دلار مربوط به پرونده های قاچاق لوازم بهداشتی است که این نوع قاچاق سلامت جامعه و زنان را مورد هدف قرار داده است. در خاورمیانه ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی است. استفاده از مواد تقلبی آرایشی به وفور وجود دارد ، استفاده از مواد شیمیایی بی کیفیت نیز در آرایشگاهها مثلا در تزریق ژل، لاغری و غیره مشکلات زیادی را موجب می شود.

جمشیدی در ادامه افزود: در آرایشگاه‌ها پرونده هایی بوده است که آقایان برای خانم ها و برعکس خانم ها برای آقایان خدمات آرایشی مثل تاتو انجام داده اند که تبعات اجتماعی زیادی در جامعه دارد که حتی در مواردی موجب طلاق در خانواده ها شده است.

وی بیان کرد: پدیده قاچاق فقط گرانفروشی نیست بلکه بحث فرهنگی آن گسترده تر است که فرهنگ سازی جامعه را مورد هدف قرار داده است. مقوله قاچاق در برخی موارد موجب تخریب فرهنگی می شود که باید به صورت گسترده و جدی مبارزه و مقابله شود و به راحتی از کنار آن نمی توان گذشت.

وی در ادامه در زمینه تاثیرات قاچاق در محصولات کشاورزی نیز اظهارکرد: در گزارشی که از وزارت جهاد کشاروزی ارائه شد استفاده از کود شیمیایی تقلبی در برخی محصولات ارزش غذایی محصول را نیز صفر کرده است.


جمشیدی درباره آبلیموهای تقلبی که اخیرا در بازار کشف شد نیز گفت: 17 کارخانه بررسی شد که حتی یک قطره آبلیموی طبیعی یافت نشد و جالب اینجاست که تمامی آنها مهر استاندارد داشتند.

وی گفت در این جا باید گفت که نباید مسامحه کرد بلکه باید به صورت جدی برخورد کرد چون 400 تن آبلیمو امحا شد و امحای آن نیز باعث تخریب محیط زیست می شود.

وی خاطرنشان ساخت: قاچاق به عنوان معضلی در جامعه وجود دارد که باید به صورت اساسی نظارت شود چون کارخانه های قاچاق در تهران و اطراف پایتخت نیز به وفور یافت می شود.
جمشیدی گفت: اخیرا کاری را با عنوان گشت های مشترک با همکاری نهاد های مختلف و سازمان مختلف شروع کرده ایم که نیاز به توجه و نظارت بیشتری دارد . مثلا در پمپ بنزین ها گزارش شد که اکتان توزیع می شود که با گشت های مشترک برخی جایگاه‌ها بررسی شد. در این جایگاه‌ها حتی حقوق کارگران از طریق کم فروشی بنزین و توزیع اکتان تقلبی که گاهی در آن تینر استفاده شده است، پرداخت می شد.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی باید تقویت و رسیدگی شود چون مرجعی است که پاسخگوی مردم است. وی همچنین وعده داد که خط مستقیم 135 مقدماتش در کشور در حال فراهم شدن است که با راه ا ندازی آن مردم به طور مستقیم می توانند با سازمان تعزیرات حکومتی در تماس باشند و مشکلات و شکایات خود را اطلاع دهند.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    4 0
    صداقت
  • ايران دوست IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 0
    خب اسم اين كارخانه ها و برند تجاريشونو اعلام كنيد تا مردم بيشتر از اين متضرر نشند
    • ایرانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      0 0
      اونوقت کی پول بگیره
  • بی نام DE ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 0
    امیدوارم وزارت بهداشت نظارت بیشتری روی کارخانه های مواد غذایی داشته باشد.
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 0
    جانم کیفیت/ چرا پلمپ نمیشه؟
  • بی نام RO ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 0
    اسامی را اعلام کنید.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 0
    دم شما گرم که حداقل یک بازرسی ای کردید.
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 0
    فکر می کنید کارخانه های سرکه مثلا از انگور استفاده می کنند آیا
  • شهرام RO ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    همه از باقیمانده کاه درست میشن...
  • بی نام RO ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    4 0
    کسانی که اسامی متخلفین را اعلام نمی کنند در جرم آنان شریک هستند.
  • جری A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    6 0
    گل بگیرن سر در سازمان استاندارد و وزارت بهداشت ایران رو هر جای دنیا بود مدیران استعفا داده بودن اینجا انگار هیچ اتفاقی نیفتاده مگه از طرف استاندارد و وزارت بهداشت اینا کنترل نمیشن خوب معلومه بازرس رفته گفته گزارش کنم یا نقدی حساب میکنید
  • ramin IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    1 0
    شما فکر می کنید 1 الان متوجه این موضوع شده اند آیا؟ 2 بقیه مواد غذایی که ما مصرف می کنیم آیا بازرسی درستی دارند و آیا شاهد نخواهیم بود که یک روزی به نوبت آنها هم سر تیتر اخبار مطبوعات شوند؟ چرا همه چی ما تقلب شده؟ آیا کسی که ناظر و شاهد این اجحاف ها بوده وجدان ندارد یا به خاطر جیره و مواجب خودش و شاید پول رشوه ای که می گرفته چشمش را به روی همه چیز بسته است آیا هر کس در هر جایی که کار می کند و همچین رفتاری و مشابه آن رفتارها را می بیند به اندازه شخصی که اختلاس و خیانت به مملکت می کند شریک نیست؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 0
    مسخره است 17 واحد توليدي استاندارد آبليمو حتي يك قطره آبليموي استاندارد نداشتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما كجا رفتيم چرا دلواپس ها جيغ نمي‌زنند ؟؟؟ از غيرت سخن نمي‌گويند اين مي‌دانيد يعني چي ؟ به همين قياس ساير چيزها را هم بگير
  • بدون نام ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 0
    بايد ليمو ترش خريد و خود مردم با دستگاه اب ليمو گرفت اين جورى تظمين صددرصد اب ليمو هست
  • iman ena A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 0
    كمپين جديدي در راه است....
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 0
    بنازم مملکتو
  • مصرف كننده IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    4 0
    قابل توجه مسئولين خادم و سختكوش كشور و بازرسان سازمان ملي استاندارد ايران
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 0
    بی تدبیری ال سعود
  • رضایی GB ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 0
    نهادهای نضارتی توی این چند ساله چه کار می کردند؟
  • مردم IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 0
    اسم کارخونه هارو اعلام کنید،این حق ماست که بدونیم.
  • دکتر اثناعشری IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    4 0
    اسامیشون؟ چه خبره در این مملکت؟ لطفا اسامی و برخورد قاطع به اشد مجازات. اگه اینجا آلمان بود میدونین چه سرنوشتی در انتظار خاطیان بود؟
  • مقیمی A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    4 0
    یعنی اگر بریم یک جای حسابی زندگی کنیم دویست سال عمر می کنیم از بس ضد ضربه شدیم