ایرنا نوشت:

 

متوسط روزانه مصرف بنزین کشور در سال 1393 حدود 69.5 میلیون لیتر بوده که بالاترین میزان مصرف در روز 28 اسفند ماه با 103 میلیون و 400 هزار لیتر و کمترین میزان مصرف با 42 میلیون و 400 هزار لیتر در روز 13 آبان ماه که مصادف با عاشورای حسینی بوده، ثبت شده است.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: با پایان دور اول مسافرت های نوروزی تا پایان روز جمعه 94.1.7 بیش از 531 میلیون لیتر بنزین مصرف شد.

قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت (از تیر ماه 1386)مصرف بنزین با رشد 9 درصدی رو به رو بود که در صورت عدم اجرای طرح هدفمندی و تداوم مصرف با رشد قبلی، میزان مصرف بنزین به بیش از 150 میلیون لیتر در روز می رسید.

همه جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی همچون دیگر مراکز خدماتی در ایام تعطیلات نوروز به صورت شبانه روزی مشغول سرویس دهی به هموطنان هستند و تمهیدات لازم در هنگام پایان سفرهای نوروزی صورت پذیرفته و جایگاه های سیار در مسیرهای پر تردد به ویژه جاده های منتهی به خراسان رضوی، تبریز و شمال کشور استقرار یافته است.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت نیز در خصوص میزان مصرف بنزین در تعطیلات نوروز اظهار داشته است: از نخستین روز فروردین ماه تاکنون بطور میانگین روزانه ٨٤,٥میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان تعطیلات نوروزی تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر روند مناسب تامین بنزین مسافران نوروزی، اظهار داشت: هیچ جایگاهی بدون سوخت نیست.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، افزود: در پی برنامه ریزی های صورت گرفته، تامین سوخت مورد نیاز مسافران نوروزی به خوبی در حال انجام است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.


45302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =