واحدمرکزی خبر نوشت: حمله انتحاری روز جمعه به مراسم مذهبی شیعیان که در آستانه اربعین حسینی در 20 کیلومتری جنوب کانو در شمال شرق نیجریه برگزار می شد به شهادت 21 نفر منجر شد.


محمد توری از اعضای جنبش اسلامی نیجریه که این مراسم را با حضور هزاران نفر برگزار کرد، گفت: « مراسم ما با یک حمله انتحاری هدف قرار گرفت. ما 21 نفر را از دست دادیم و شماری نیز زخمی شدند .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانو، وی چند ساعت بعد از این حمله که در روستای داکاسوی Dakasoye روی داد، گفت: « این حمله نمی تواند ما را از برگزاری آیین مذهبی دلسرد کند. حتی اگر همه ما کشته شویم آخرین نفر به تکلیف خود عمل خواهد کرد .»
گروه افراطی بوکو حرام تاکنون شیعیان این منطقه را هدف قرار داده بود.
انفجاری که نوامبر 2014 روی داد به کشته شدن دست کم 15 نفر و زخمی شدن حدود 50 نفر در شهر پوتیسکوم Potiskum پایتخت اقتصادی ایالت یوبه منجر شد.
در این حمله نیز مراسم شیعیان به مناسبت عاشورا هدف قرار گرفت.
در نیجریه شورش بوکو حرام از سال 2009 به کشته شدن دست کم 17 هزار نفر و آواره شدن بیش از دو و نیم میلیون نفر منجر شده است.
روز یکشنبه در حمله انتحاری که یک زن در مایدوگوری پرجمعیت ترین شهر در شمال شرق نیجریه انجام داد هشت نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.
حمله انتحاری چهار زن نیز روز قبل در اطراف فوتوکل Fotokol در منتهی الیه شمالی کامرون به کشته شدن پنج غیر نظامی منجر شده بود.
18 روستایی نیز روز چهارشنبه در حمله اعضای بوکو حرام در ووگوم Wogom در جنوب شرق نیجر نزدیک مرز نیجریه کشته شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =