۰ نفر
۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

فیلم مستند بلند «هیچکاک/ تروفو» به کارگردانی کنت جونز، در بخش مستند - پرتره‌ جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم مستند بلند «هیچکاک/ تروفو» تولید سال ۲۰۱۵ کشورهای آمریکا و فرانسه به کارگردانی کنت جونز، در بخش مستند - پرتره‌ نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

در خلاصه‌ این فیلم مستند ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی اولیور مایل و چارلز کوهن آمده است: در سال ۱۹۶۲ آلفرد هیچکاک و فرانسوا تروفو برای بررسی اسرار پشت صحنه در سینما، خودشان را به مدت یک هفته دور از هالیوود حبس کردند. پایه اصلی ثبت و ضبط این جلسه برای نگارش کتاب افسانه‌ای «هیچکاک/ تروفو» مورد استفاده قرار گرفت و فیلم مستند این رویارویی هم به بزرگ‌ترین درس سینما در تمام دوران بدل شد...

مستند بلند «هیچکاک/ تروفو» در بخش رسمی جشنواره کن ۲۰۱۵ به نمایش درآمده است و منتخب جشنواره‌های سن‌سباستین اسپانیا، تورنتو کانادا  و شیکاگو آمریکا هم بوده است.

کنت جونز از سال ۲۰۰۷ به حرفه‌ مستندسازی روی آورده است و در کارنامه‌ فیلمسازی‌اش، ساخت مستندهای «مردی در سایه» و «نامه‌ای به الیا» (مستندی درباره‌ی «الیا کازان» که در دوره‌های پیشین جشنواره «سینماحقیقت» پخش شده است) نیز دیده می شود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =